Το Facebook έδωσε σε Amazon, Μicrosoft και άλλες πρόσβαση σε προσωπικά δεδομένα χρηστών

Το Facebook έδωσε σε Amazon, Μicrosoft και άλλες πρόσβαση σε προσωπικά δεδομένα χρηστών

Επί χρόνια το Facebook έδινε σε ορισμένες από τις μεγαλύτερες τεχνολογικές εταιρείες του κόσμου, πολύ πιο ευρεία πρόσβαση στα προσωπικά δεδομένα των χρηστών του, απ’ ότι έχει αποκαλύψει, εξαιρώντας αυτές τις συνεργαζόμενες εταιρείες από τους συνήθειες κανόνες προστασίας των προσωπικόν δεδομένων.

Οι ειδικοί όροι που ίσχυαν για αυτές τις εταιρείες περιγράφονται με λεπτομέρειες σε πλήθος εγγράφων που έχουν στην κατοχή τους οι New York Times. Τα αρχεία, που δημιουργήθηκαν το 2017 από το εσωτερικό σύστημα του Facebook για την παρακολούθηση των συνεργασιών, παρέχουν την πληρέστερη έως τώρα εικόνα για τις πρακτικές που ακολουθεί το δίκτυο κοινωνικής δικτύωσης ως προς την κοινή χρήση των προσωπικών δεδομένων των χρηστών του. Επίσης, σύμφωνα με τους NYT, τα αρχεία αυτά υπογραμμίζουν το πώς τα προσωπικά δεδομένα έχει γίνει το πιο πολύτιμο “εμπόρευμα” της ψηφιακής εποχής που αποτελεί αντικείμενο συναλλαγής μεταξύ ορισμένων εκ των ισχυρότερων εταιρειών στη Silicon Valley αλλά και αλλού.

Η ανταλλαγή είχε ως σκοπό το αμοιβαίο όφελος των εμπλεκόμενων μερών. Με επιδίωξη την επίτευξη μίας εκρηκτικής ανάπτυξης το Facebook απέκτησε περισσότερους χρήστες, αυξάνοντας τα διαφημιστικά έσοδά του. Οι συνεργαζόμενες εταιρείες από την πλευρά τους απέκτησαν τρόπο για να κάνουν πιο ελκυστικά τα προϊόντα τους. Οι χρήστες του Facebook μπορούσαν να συνδεθούν με φίλους σε διαφορετικές συσκευές και ιστοσελίδες. Όμως το Facebook συγκέντρωσε επίσης αξιοσημείωτη εξουσία επί των προσωπικών πληροφοριών των 2,2 δισ, χρηστών του – έναν έλεγχο που έχει διαχειριστεί με ελάχιστη διαφάνεια και χωρίς εξωτερική επίβλεψη.

Σύμφωνα λοιπόν με τους NYT, το Facebook επέτρεψε στη μηχανή αναζήτησης της Microsoft, το Bing, να βλέπει τα ονόματα σχεδόν όλων των φίλων των χρηστών της πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης, χωρίς τη συγκατάθεσή τους. Επίσης έδωσε στις εταιρείες Netflix και Spotify τη δυνατότητα να διαβάζουν τα προσωπικά μηνύματα των χρηστών του Facebook.

Επίσης το εν λόγω δίκτυο κοινωνικής δικτύωσης επέτρεψε στην Amazon να αποκτήσει τα ονόματα των χρηστών και πληροφορίες επικοινωνίας μέσω των φίλων τους και άφησε το Yahoo να βλέπει τη ροή των δημοσιεύσεων των φίλων μέχρι και φέτος το καλοκαίρι, παρά τις δημόσιες δηλώσεις ότι είχε σταματήσει αυτό το είδος της κοινής χρήσης δεδομένων εδώ και χρόνια.

0 comments
Κατασκευή Ιστοσελίδων WEBTEC