Έρευνα για την ελληνική επιχειρηματικότητα στην εποχή της κρίσης
μέσω του εργαλείου social media analytics Alterian SM2. H μελέτη επικεντρώθηκε στις αναφορές που σχετίζονται με την έννοια «Ελληνικές Εταιρίες Startup» για το διάστημα Νοέμβριος 2011- αρχές Μαρτίου 2012.
Από το Νοέμβριο του ’11 που ξεκινήσε η έρευνα συγκεντρώθηκαν περίπου από 4.000 συζητήσεις οι οποίες περιείχαν λήμματα όπως: starτup, επιχειρηματικότητα, entrepreneur κ.α. Από τον Ιανουάριο του ’12 οι συζητήσεις αυξήθηκαν κατακόρυφα παρουσιάζοντας ένα αρκετά μεγάλο peak στις 24 Φεβρουαρίου και ένα δεύτερο στις 9 Μαρτίου.
Το πρώτο peak αφορά την Εβδομάδα Επιχειρηματικότητας (Entrepreneur Week Greece), μια πολύ σημαντική κίνηση για την επιχειρηματικότητα στη χώρα μας με μεγάλη απήχηση στα social media τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Το peak του Μαρτίου αφορά στην ανακοίνωση ότι το «Daily secret» -μια ιδέα που γεννήθηκε στην Αθήνα και έχει επεκταθεί με μεγάλη επιτυχία μέχρι την άλλη άκρη του κόσμου- απέσπασε χρηματοδότηση 1.8 εκατομμυρίων δολαρίων από Αμερικανικές επενδυτικές εταιρείες! Εκπληκτική εξέλιξη για το Ελληνικό Startup και μια είδηση που έκανε κυριολεκτικά «το γύρο του κόσμου».
Από τα Top domains που βρέθηκαν να έχουν χρησιμοποιήσει περισσότερο τα λήμματα της έρευνας ξεχωρίζουν τα εξής:
– η Ελληνική Ένωση Νεοφυών Επιχειρήσεων (Hellenic Startups Association) για την προώθηση της επιχειρηματικότητας,
– η Eυρωπαϊκή Συνομοσπονδία Νέων Επιχειρηματιών (YES), κύρια οργάνωση νέων επιχειρηματιών στην Ευρώπη,
και βέβαια, ο προσωπικός Twitter λογαριασμός του Δημήτρη Τσίγκου, του ανθρώπου που πρωτοστατεί στις προαναφερόμενες πρωτοβουλίες κάνοντας μια τιτάνια προσπάθεια να ενεργοποιήσει το καλύτερο κομμάτι της Ελλάδας,
– το Colab athens, ένα δίκτυο συνεργασίας και ανάδειξης του επιχειρηματικού ταλέντου και της καινοτομίας με εξαιρετική παρουσία στα κοινωνικά δίκτυα, καθώς και ο προσωπικός Twitter λογαριασμός ενός από τα μέλη του, του Σταύρου Μεσσήνη,
– η EWgreece, η παγκόσμια διοργάνωση ‘Εβδομάδα Επιχειρηματικότητας’,
αλλά και το OpenCoffee, σταθερό σημείο συνάντησης νέων επιχειρηματιών που κάνει το γύρο της Ελλάδας με αστείρευτη ενέργεια και απήχηση
Τέλος, από την έρευνά γίνεται προφανές ότι το Twitter αποτελεί το σημαντικότερο μέσο κοινωνικής δικτύωσης για τους νέους επιχειρηματίες!