Αντίδοτο στην κρίση το… gaming
Δεν πρόκειται για εκδηλώσεις που συνοδεύουν το λανσάρισμα κάποιας κινηματογραφικής ταινίας του Χόλιγουντ. Αντίθετα, ο «πυρετός» της δημοσιότητας αφορά το νέο βιντεοπαιχνίδι «Call of Duty 3», το οποίο την πρώτη ημέρα της κυκλοφορίας του ξεπέρασε τα 400 εκατ. δολάρια σε πωλήσεις, ενώ οι ουρές στα καταστήματα του εξωτερικού ξεκίνησαν τρεις ημέρες πριν από την επίσημη κυκλοφορία του! Και δεν είναι το μόνο.
Στην Ελλάδα οι πωλήσεις των πιο δημοφιλών παιχνιδιών φτάνουν σύμφωνα με την εφημερίδα «Τα Νέα», στα 100.000 αντίτυπα, τα οποία µεταφράζονται σε τζίρο άνω των 5 εκατ. ευρώ, σαφώς μεγαλύτερο από τα κινηματογραφικά εισιτήρια που κόβουν πολλές δημοφιλείς ταινίες.
Πλέον τα βιντεοπαιχνίδια αποδεικνύονται πιο δημοφιλή, αλλά και πιο προσοδοφόρα από τις κινηματογραφικές ταινίες, αλλάζοντας άρδην τους «κανόνες του παιχνιδιού» στην παγκόσμια βιομηχανία θεάματος.
Παράλληλα, οι εγχώριες αλυσίδες ηλεκτρονικών και «πληροφορικής» ποντάρουν στην ψηφιακή διασκέδαση, ενώ ακόμη και εταιρείες που κατασκευάζουν τηλεοράσεις και ηχοσυστήματα έχουν στο μυαλό τους τη χρήση από κατόχους παιχνιδομηχανών.
Ο παγκόσμιος τζίρος για τα ηλεκτρονικά παιχνίδια, αλλά και τις παιχνιδομηχανές ξεπερνά τα 55 δισ. δολάρια, ποσό διόλου ευκαταφρόνητο τόσο για τις εταιρείες που αναπτύσσουν τα βιντεοπαιχνίδια όσο και για τις αλυσίδες ηλεκτρονικών και πληροφορικής που τα διαθέτουν.
Η παγκόσμια αυτή τάση αντικατοπτρίζεται πλήρως και στην Ελλάδα, καθώς – όπως αναφέρουν στελέχη εταιρειών διανομής – η κρίση οδηγεί τους Ελληνες στην κατ’ οίκον διασκέδαση, με αποτέλεσμα οι πωλήσεις παιχνιδοµηχανών, αξεσουάρ αλλά και βιντεοπαιχνιδιών να ανθούν παρά την κρίση.
Σε απόλυτους αριθμούς, κάθε χρόνο ξοδεύουμε σταθερά περίπου 100 εκατ. ευρώ για κονσόλες και βιντεοπαιχνίδια, ενώ την ίδια στιγμή οι υπόλοιπες κατηγορίες ηλεκτρονικών καταγράφουν «βουτιά» που ξεπερνά το 20%.