Αύξηση 27% στα έσοδά της ανακοίνωσε η Google
ποσοστό δεν φαίνεται να ικανοποίησε τους επενδυτές που μάλλον περίμεναν ακόμη μεγαλύτερη αύξηση. Ως αποτέλεσμα η μετοχή της εταιρείας σημείωσε πτώση της τάξης του 10% φτάνοντας τα 585 δολάρια.
Αν και η Google κατάφερε να πάρει ακόμη μεγαλύτερο μέρος της ψηφιακής διαφημιστικής πίτας, δεν συνέβη το ίδιο και με τις χρεώσεις ανά κλικ προς τους πελάτες της. Συγκεκριμένα ενώ οι διαφημίσεις που προβλήθηκαν τόσο από την ίδια όσο και από το συνεργαζόμενο δίκτυο της αυξήθηκαν αισθητά, το κόστος ανά κλικ μειώθηκε κατά 8%. Το γεγονός απογοήτευσε αρκετά το κοινό και αποτυπώθηκε, όπως επισημάναμε, στην πτώση της τιμής της μετοχής της.
Σύμφωνα με αναλυτές, οι προσδοκίες αυτές οφείλονταν ότι ο περισσότερος κόσμος δεν γνωρίζει σχεδόν τίποτε για το τι συμβαίνει στις αγορές εκτός ΗΠΑ. Ενώ λοιπόν η κατανάλωση έχει μείνει σχετικά σταθερή για τις περισσότερες αμερικανικές πολιτείες, δεν συμβαίνει το ίδιο και για την Ευρώπη. Όλες σχεδόν οι ευρωπαϊκές χώρες παρουσιάζουν, μικρή ή μεγαλύτερη ύφεση λόγω των δημοσιονομικών προβλημάτων που έχουν προκύψει. Το γεγονός αυτό έχει αντίκτυπο φυσικά και στην on line δαπάνη με ό,τι συνεπάγεται αυτό για την διαφήμιση.
Για το σύνολο του έτους πάντως η Google είχε συνολικά έσοδα σχεδόν 38 δις δολάρια. Το ποσό αυτό αποτελεί αύξηση της τάξης του 29% σε σχέση με πέρσι. Από αυτά μάλιστα τα 9,7 δις ήταν καθαρά κέρδη!