Η ΕΕ ζητά τους αλγόριθμους σύστασης περιεχομένου από τα YouTube, TikTok και Snapchat
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ασκεί πιέσεις στις μεγάλες τεχνολογικές πλατφόρμες ώστε να είναι πιο διαφανείς σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο οι αλγόριθμοι τους προτείνουν περιεχόμενο στους χρήστες. Τώρα, η Επιτροπή απέστειλε αιτήματα παροχής πληροφοριών βάσει του νέου νόμου για τις ψηφιακές υπηρεσίες (DSA) στις εταιρείες YouTube, Snapchat και TikTok.
Η Επιτροπή θέλει να μάθει τις λεπτομέρειες της εσωτερικής λειτουργίας των συστημάτων σύστασης που χρησιμοποιούν οι εταιρείες και πώς μετριάστηκαν τυχόν πιθανοί κίνδυνοι που σχετίζονται με αυτό. Αυτό περιλαμβάνει παράνομο περιεχόμενο, όπως ναρκωτικά και ρητορική μίσους, καθώς και υποτιθέμενη βλάβη στις εκλογές, τον πολιτικό διάλογο και την ευημερία των ανηλίκων.
Τόσο το YouTube όσο και το Snapchat θα πρέπει να παρέχουν πληροφορίες σχετικά με τα πρότυπα που τροφοδοτούν τους αλγόριθμους σύστασης τους, καθώς και τα μέτρα που έχουν ληφθεί για τη μείωση των «λαγότρυπων» περιεχομένου που μπορεί να έχουν δυσμενείς επιπτώσεις στην ψυχική υγεία των χρηστών. Από το TikTok ζητήθηκε να αποστείλει πολιτικές που αποτρέπουν τη συντονισμένη μη αυθεντική συμπεριφορά για τον επηρεασμό εκλογών ή συζητήσεων.
Ζητήθηκε από την TikTok να παράσχει περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα μέτρα που έλαβε για να αποφύγει τη χειραγώγηση της υπηρεσίας από κακόβουλους φορείς και να μετριάσει τους κινδύνους που σχετίζονται με τις εκλογές, την πολυφωνία των μέσων ενημέρωσης και τον δημόσιο διάλογο, οι οποίοι ενδέχεται να ενισχύονται από ορισμένα συστήματα συστάσεων.
Και οι τρεις εταιρείες έχουν προθεσμία έως τις 15 Νοεμβρίου για να απαντήσουν στα ερωτήματα της Επιτροπής. Οι απαντήσεις θα βοηθήσουν τις ρυθμιστικές αρχές να καθορίσουν κατά πόσον οι εταιρείες συμμορφώνονται με τους κανόνες του DSA (Digital Services Act) σχετικά με τη διαφάνεια γύρω από την αλγοριθμική ενίσχυση των κινδύνων. Σύμφωνα με τον νέο νόμο, η μη συνεργασία ή οι ελλιπείς απαντήσεις θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε πρόστιμα.
Οι κανόνες του DSA εισάγουν επίσης εκτεταμένες απαιτήσεις διαφάνειας για τις ψηφιακές πλατφόρμες, οι οποίες έχουν περισσότερους από 45 εκατομμύρια μηνιαίους ενεργούς χρήστες. Ανώτερος αξιωματούχος της ΕΕ αναφέρει ότι η έρευνα της Επιτροπής στέλνει επείγον μήνυμα για να αλλάξουν τις πρακτικές τους που αφορούν τα συστήματα συστάσεων.
Οι απαιτήσεις αυτές αποτελούν μέρος του συνεχιζόμενου ελέγχου των συστημάτων συστάσεων των πλατφορμών από την Επιτροπή, ο οποίος έχει αυξηθεί κατά πολύ από τότε που τέθηκε σε ισχύ το DSA. Αυτή τη στιγμή βρίσκονται επίσης σε εξέλιξη επίσημες διαδικασίες μη συμμόρφωσης κατά των Facebook, Instagram, AliExpress και TikTok για την παράλειψη παροχής «σχεδιασμένων κατευθυντήριων γραμμών σύστασης» και μετριασμού των κινδύνων που σχετίζονται με τις αντίστοιχες κατευθυντήριες γραμμές.
“Σήμερα το πρωί, λάβαμε ένα επίσημο αίτημα για πληροφορίες από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το οποίο θα αξιολογήσουμε άμεσα. Δεσμευόμαστε να συνεργαστούμε πλήρως με την Επιτροπή καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδικασίας RFI (Αίτημα για Πληροφορίες).” – Εκπρόσωπος του TikTok