Κερδίζει έδαφος η Google στην Ιαπωνία
Σύμφωνα με τους New York Times, ένα παράδοξα εξοπλισμένο αυτοκίνητο κατάφερε να περάσει την προηγούμενη εβδομάδα μέσα από τα συντρίμμια … στο λιμάνι της πόλης, που έχει υποστεί αρνητικές συνέπειες από το τσουνάμι.
Από την οροφή, εννέα κάμερες μετέδιδαν πανοραμικές ψηφιακές εικόνες 360 μοιρών από τη ζώνη καταστροφής για να αρχειοθετήσουν την καταστροφή.
Είναι ένας από τους νεότερους τρόπους με τους οποίους η Google, μια γιγάντια εταιρεία διαδικτυακών υπηρεσιών, έχει καταφέρει να αξιοποιήσει την τεχνολογία της για την αύξηση της φήμης και κοινωνικής ταυτότητας σε αυτή τη χώρα.
Η Google ήταν επίσης γρήγορη τις πρώτες πρωινές ώρες της καταστροφής να συγκεντρώσει μια τοποθεσία Finder , που βοήθησε τους ανθρώπους να μάθουν για την κατάσταση των φίλων και των συγγενών που επλήγησαν από το σεισμό και το τσουνάμι.
Οι αναλυτές λένε ότι είναι πολύ νωρίς για να διαπιστωθεί εάν οι προσπάθειες της Google έχουν ευδοκιμήσει σε ένα μεγαλύτερο μερίδιο της αναζήτησης ή online διαφήμισης από το σεισμό. Αλλά σε μια χώρα με τη δεύτερη μεγαλύτερη online διαφημιστική αγορά του κόσμου, μετά τις Ηνωμένες Πολιτείες, η Google είναι τελικά που κερδίζει νέους φίλους.
«Ξέρω ότι δεν έχουμε λόγο ανησυχίας με αυτούς τους ανθρώπους» δήλωσε ο Shigeru Sugawara, ο δήμαρχος αυτής της βορειοανατολικής πόλης, η οποία καταστράφηκε από το τσουνάμι. «Θα ήθελα να καταγράφουν οι δρόμοι της Kesennuma τώρα. Στη συνέχεια θα ήθελα να επανέλθω, όταν η πόλη ανοικοδομηθεί και δείξει στον κόσμο μια νέα Kesennuma».
Στο «Person Finder» οι χρήστες πληροφορούν σχετικά με ένα πρόσωπο που λείπει μπορεί να δημιουργήσει μια καταχώρηση που άλλοι χρήστες μπορούν να αναζητήσουν.
Αντίθετα, οι άνθρωποι που ψάχνουν για ένα χαμένο πρόσωπο μπορούν επίσης να δημιουργήσουν μια καταχώρηση με την ελπίδα ότι κάποιος που έχει πληροφορίες θα το δουν και μετά την ενημέρωση.
Είναι δύσκολο να εκτιμηθεί ακριβώς πόσα άτομα βρέθηκαν πληροφορίες για τους αγαπημένους αυτούς στο Finder Πρόσωπο. Ένα προφανές μειονέκτημα είναι ότι τα θύματα δεν είχαν τη δυνατότητα να εισάγουν την τύχη τους στην ιστοσελίδα από τα εκατοντάδες κέντρα εκκένωσης.
Σύντομα, σχεδόν 1.000 φωτογραφίες με τα ονόματα είχαν δημοσιευθεί στη Picasa με αποτέλεσμα το Google και οι εργαζόμενοι να μην μπορούν να ανταπεξέλθουν. Στη συνέχεια, σε μια εξέλιξη που η Google δεν περίμενε ανώνυμοι χρήστες εθελοντικά άρχισαν να μεταγράφουν τα ονόματα στις φωτογραφίες, χρησιμοποιώντας διαδραστική λειτουργία του Picasa.Κάποιες εβδομάδες μετά το τσουνάμι, πάνω από 10.000 φωτογραφίες είχαν μεταγραφεί από περίπου 5.000 ανώνυμους εθελοντές, προσθέτοντας περισσότερα από 140.000 εγγραφές στην Υπηρεσία «Person Finder».