Μαζικοί αποκλεισμοί χρηστών από το Instagram, πιθανότατα λόγω AI

Ένα μαζικό κύμα αποκλεισμών και αναστολών λογαριασμών στο Instagram έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις από χρήστες, οι οποίοι εκφράζουν τη δυσαρέσκειά τους στα κοινωνικά δίκτυα. Σύμφωνα με δημοσίευμα του TechCrunch, ο αριθμός των χρηστών που αποκλείονται από την πλατφόρμα έχει αυξηθεί κατακόρυφα τις τελευταίες εβδομάδες, γεγονός που αντικατοπτρίζεται σε πληθώρα αναρτήσεων στο X, στο subreddit του Instagram, αλλά και σε μια ηλεκτρονική αίτηση στο Change.org που έχει ήδη συγκεντρώσει πάνω από 6000 υπογραφές.
Αν και η Meta δεν έχει δώσει σαφείς εξηγήσεις για τη μαζική αυτή ενέργεια, πολλοί πιστεύουν ότι η ευθύνη ανήκει στη χρήση τεχνητής νοημοσύνης για την επιτήρηση του περιεχομένου και την επιβολή των κανονισμών.
Οι διαχειριστές της διαδικτυακής καμπάνιας στο Change.org επισημαίνουν ότι το σύστημα εποπτείας της Meta, βασισμένο στην τεχνητή νοημοσύνη, απενεργοποιεί λογαριασμούς στο Facebook, το Instagram και το WhatsApp χωρίς ουσιαστική αιτία. Όπως καταγγέλλουν, οι χρήστες χάνουν ξαφνικά την πρόσβαση στις προσωπικές αναμνήσεις, τα μηνύματα και τα επαγγελματικά τους προφίλ, χωρίς να έχουν τη δυνατότητα ουσιαστικής ένστασης ή επικοινωνίας με το τμήμα υποστήριξης της εταιρείας.
Η κατάσταση περιπλέκεται ακόμη περισσότερο, καθώς μόνο οι χρήστες που πληρώνουν για τη συνδρομή Meta Verified έχουν πρόσβαση σε υποστήριξη πελατών. Όσοι δεν διαθέτουν τη συνδρομή, περιορίζονται στο να εκφράζουν την απογοήτευσή τους σε δημόσια fora όπως το Reddit, χωρίς ουσιαστικά να μπορούν να κάνουν κάτι για να ανακτήσουν τον λογαριασμό τους.
Ένας χρήστης περιέγραψε πώς, χωρίς καμία προειδοποίηση, αποσυνδέθηκε από τον λογαριασμό του στο Facebook και στη συνέχεια έλαβε ειδοποίηση από το Instagram ότι ο λογαριασμός του είχε ανασταλεί λόγω παραβίασης των κοινοτικών κανόνων. Η πλατφόρμα του έδινε 180 ημέρες για να υποβάλει ένσταση, χωρίς να του εξηγεί σε ποια παράβαση είχε υποπέσει. Σε άλλο σχόλιο, χρήστης ζητά ακόμη και νομική παρέμβαση, εκφράζοντας την ψυχολογική πίεση που υφίσταται.
Παρά τις δυσκολίες, υπάρχουν ενδείξεις ότι ορισμένοι λογαριασμοί αποκαθίστανται. Ένας χρήστης ανέφερε ότι, αφού επικοινώνησε με τις διευθύνσεις email support@instagram.com και appeals@fb.com, κατάφερε να ανακτήσει την πρόσβαση στον λογαριασμό του. Δεν είναι, ωστόσο, σαφές αν η επικοινωνία αυτή συνέβαλε στην επανενεργοποίηση.
Αν και η Meta δεν έχει προχωρήσει σε επίσημη τοποθέτηση, μια ανάρτηση της Minhee Choi, μέλους της Εθνοσυνέλευσης της Νότιας Κορέας, αποκαλύπτει ότι η Meta Korea επιβεβαίωσε πως η εταιρεία διεξάγει παγκόσμια εκστρατεία κατά της παιδικής πορνογραφίας και της κακοποίησης ανηλίκων στις πλατφόρμες της. Κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας, αναγνωρίζεται ότι έχουν γίνει υπερβολικά μπλοκαρίσματα χρηστών και ότι γίνεται σταδιακή αποκατάσταση αυτών των περιπτώσεων, καθώς προσδιορίζονται τα προβλήματα του συστήματος.