Πρόστιμο 120.000 ευρώ στο ηλεκτρονικό κατάστημα perishop.gr για εξαπάτηση καταναλωτών
Συγκεκριμένα το Υπουργείο επέβαλε πρόστιμο ύψους 120.000 ευρώ στο ηλεκτρονικό κατάστημα perishop.gr, κατηγορώντας το για εξαπάτηση καταναλωτών. Σύμφωνα με τα ευρήματα του ελέγχου, η επιχείρηση προέβαινε σε παραπλανητικές πρακτικές, δημιουργώντας στους πελάτες της την ψευδή εντύπωση ότι τα προϊόντα που διαφήμιζε ήταν άμεσα διαθέσιμα, ενώ στην πραγματικότητα αδυνατούσε να εκπληρώσει τις παραγγελίες που λάμβανε. Ως άμεσο τρόπο προστασίας των καταναλωτών, το Υπουργείο προχώρησε στην άμεση διακοπή λειτουργίας του site μετά από σχετική εντολή προς την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων.
Η υπόθεση έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις και στην κοινότητα του Insomnia, με πολλά μέλη του forum να μοιράζονται τις τελευταίες εβδομάδες τις αρνητικές εμπειρίες τους από τις συναλλαγές με το συγκεκριμένο ηλεκτρονικό κατάστημα. Σε σχετικό θέμα τις τελευταίες εβδομάδες, οι χρήστες περιγράφουν τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν στην επικοινωνία με την επιχείρηση, καθώς και τις ασαφείς και αναξιόπιστες απαντήσεις που έλαβαν, χωρίς ποτέ να παραλάβουν τα προϊόντα για τα οποία είχαν ήδη προπληρώσει. Στο ίδιο θέμα μέλη του insomnia αναφέρουν ότι έχουν λάβει μηνύματα από «το νέο site του Ομίλου» με την ονομασία peristore.gr, μέσω του οποίου δίνεται η διαβεβαίωση ότι θα λάβουν την αρχική τους παραγγελία, χωρίς όμως κάτι τέτοιο μέχρι στιγμής να έχει επιβεβαιωθεί.
Η ανακοίνωση του Υπουργείου Ανάπτυξης -στην οποία δεν υπάρχει κάποια αναφορά για το έτερο e-shop- έχει ως εξής:
Πρόστιμο συνολικού ύψους 120.000 ευρώ στην επιχείρηση e-shop «ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΕΡΗΦΑΝΗΣ ΚΑΙ ΣΙΑ Ο.Ε.» που διατηρεί το ηλεκτρονικό http://perishop.gr επέβαλε το Υπουργείο Ανάπτυξης. Η λειτουργία του site διεκόπη αμέσως μετά από ενέργειες του Υπουργείου Ανάπτυξης με σκοπό την προστασία των καταναλωτών.
Συγκεκριμένα, μετά από εκτεταμένο έλεγχο που διεξήγαγε η Γενική Διεύθυνση Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου του ΥΠΑΝ, διαπιστώθηκαν σοβαρές παραβάσεις της καταναλωτικής νομοθεσίας και ειδικότερα:
- Η μη παράδοση των παραγγελιών προϊόντων στον συμφωνημένο χρόνο παράδοσης και η μη ενημέρωση των καταναλωτών σχετικά με τον οριστικό χρόνο εκτέλεσης της παραγγελίας μετά την παρέλευση της προθεσμίας.
- Η μη επιστροφή των χρημάτων που κατέβαλαν οι καταναλωτές για την αγορά των αγαθών τα οποία ουδέποτε παρέλαβαν μετά από καταγγελία της σύμβαση και την ακύρωση της παραγγελίας.
- Η παραπλάνηση των καταναλωτών σχετικά με τη διαθεσιμότητα των αγαθών ενώ στην πραγματικότητα η επιχείρηση δεν ήταν σε θέση να εκτελέσει τις παραγγελίες.
- Η δυσχερής έως αδύνατη επικοινωνία με την επιχείρηση.
Εκτός από το διοικητικό πρόστιμο που επεβλήθη στη συγκεκριμένη επιχείρηση, οι υπηρεσίες του Υπουργείου Ανάπτυξης προχώρησαν και στην προσωρινή απαγόρευση της πρόσβασης στον ιστότοπο της επιχείρησης μετά από σχετική εντολή προς την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων. Η κίνηση αυτή αποσκοπεί στην άμεση διακοπή της πρόσβασης στον ιστότοπο της επιχείρησης ώστε να αποτραπεί πάραυτα η περαιτέρω βλάβη για τους καταναλωτές από το συγκεκριμένο ηλεκτρονικό κατάστημα.
Ο Υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Όποιος παρανομεί θα αντιμετωπίζει τις συνέπειες του νόμου. Αυτή είναι μία από τις πάγιες αρχές μας για την ορθή λειτουργία της αγοράς και την προστασία των καταναλωτών. Οι ελεγκτικές υπηρεσίες τού Υπουργείου Ανάπτυξης παρακολουθούν με άγρυπνο μάτι την αγορά, τόσο τη συμβατική όσο και τη διαδικτυακή και επιβάλλουν όσα προβλέπει η ελληνική νομοθεσία. Οι έλεγχοι θα συνεχιστούν με αμείωτο ρυθμό».
Το καταναλωτικό κοινό καλείται, σε περίπτωση που εντοπίζει φαινόμενα αθέμιτων εμπορικών πρακτικών από ηλεκτρονικές επιχειρήσεις, να υποβάλει καταγγελία στην Γενική Διεύθυνση Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή (https://kataggelies.mindev.gov.gr/).