Πρώτα γκουγκλάρουμε, μετά πάμε για ψώνια
Συγκεκριμένα, κατά το 2010, το 40% των πολιτών στην Ευρώπη των «27» έκανε τουλάχιστον μία αγορά online (ποσοστό που το 2005 ήταν 20%). Τα ποσοστά είναι μικρότερα στις νοτιοανατολικές χώρες, με την Ελλάδα να έχει το τέταρτο μικρότερο, περίπου 12%.
Ουραγοί είμαστε και στην ανάπτυξη της αγοράς, αφού περίπου 8% των ελληνικών επιχειρήσεων καταγράφονται με διαδικτυακή παρουσία. Ο αντίστοιχος μέσος όρος στην Ε.Ε. κυμαίνεται σταθερά γύρω στο 14% την τελευταία πενταετία. Υπάρχουν όμως κλάδοι όπως οι ξενοδοχειακές υπηρεσίες (accomodation) που έχουν φτάσει να μετρούν πανευρωπαϊκά 44% των επιχειρήσεων με διαδικτυακή παρουσία.
Επίσης, σύμφωνα με το πόρισμα της έκθεσης που δημοσιεύεται στην «Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία», η πλειονότητα των Ευρωπαίων χρησιμοποίησε πέρσι το ίντερνετ για να αναζητήσει πληροφορίες για αγαθά και υπηρεσίες.
Επισημαίνεται μάλιστα, ότι εντείνεται όλο και περισσότερο η «γκουγκλοποίηση» αυτής της διαδικασίας αναζήτησης, αφού η δημοφιλής μηχανή της Google καθιερώνεται στη συνείδηση και τις συνήθειες των υποψήφιων καταναλωτών ως σύμβουλος στην αναζήτηση και σύγκριση προϊόντων και τιμών.
Η διείσδυση του ίντερνετ δεν στέρησε πάντως τους καταναλωτές από τα μαγαζιά του πραγματικού κόσμου, αφού η πλειονότητά τους εξακολουθεί να έχει σοβαρές επιφυλάξεις για την ασφάλεια των συναλλαγών στον κυβερνοχώρο.
Το 63% πιστεύει πως έχει μεγαλύτερες πιθανότητες να εξαπατηθεί online, ενώ το 53% πιστεύει ότι κάποιος μπορεί να έχει πρόσβαση έτσι σε προσωπικές του πληροφορίες. Έτσι, δεν εκπλήσσει που πολλοί καταναλωτές δηλώνουν πως προτιμούν να κάνουν έρευνα αγοράς online αλλά να πηγαίνουν μετά να ψωνίζουν στα καταστήματα.