Πως να μοιράζετε φωτογραφίες στα site κοινωνικής δικτύωσης
Στιγμιότυπα τα οποία μπορούν στη συνέχεια να «ανεβάσουν» στο Facebook ώστε να τα δουν οι «φίλοι» τους, ή στο Twitter, το οποίο για τον ίδιο λόγο τα τελευταία χρόνια έχει μετατραπεί σε μια διόλου ευκαταφρόνητη φωτογραφική βάση δεδομένων. Και βέβαια, για τον ίδιο σκοπό υπάρχουν επίσης αρκετές ειδικές ιστοσελίδες photo sharing, όπως ονομάζονται, σαν το Flickr και το Photobucket.
Μόνο που η μεγάλη ποικιλία των επιλογών καταλήγει να γίνει αληθινός πονοκέφαλος για όσους θέλουν να δημοσιεύσουν από το τηλέφωνο τις φωτογραφίες τους σε περισσότερα από ένα κοινωνικά δίκτυα ή ιστοσελίδες, αφού θα πρέπει να επαναλάβουν τη διαδικασία ανάρτησης σε κάθε τέτοια πλατφόρμα ξεχωριστά.
Λύση σε αυτό τον πονοκέφαλο δίνουν σύμφωνα με την «Καθημερινή» διάφορες εφαρμογές διαμοιρασμού φωτογραφιών (photo sharing applications) για «έξυπνα» κινητά, οι οποίες αναλαμβάνουν να δημοσιεύσουν τη φωτογραφία που τράβηξε ο χρήστης της συσκευής σε όλα τα σάιτ που έχει επιλέξει ο κάτοχός του. Παρόλο που η πλειονότητα αυτών των εφαρμογών δεν μετράει παρά μερικούς μήνες ζωής, καθώς οι περισσότερες κυκλοφόρησαν μόλις στα τέλη της περασμένης χρονιάς, ήδη γνωρίζουν μεγάλη επιτυχία. Άλλωστε, είναι δωρεάν και, εκτός από τη δυνατότητα ανάρτησης σε πολλές υπηρεσίες ταυτόχρονα, προσφέρουν στον χρήστη αρκετά φίλτρα για να επεξεργαστεί και να αναβαθμίσει ποιοτικά τις εικόνες του.
Έτσι, 26 διαφορετικά φίλτρα παρέχει η εφαρμογή Burstn, η οποία όμως διατίθεται μόνο για το iPhone. Η συγκεκριμένη εφαρμογή application επιτρέπει την ανάρτηση των εικόνων στο Twitter, το Tumblr και το Facebook, ενώ οι φωτογραφίες «ανεβαίνουν» και στην ιστοσελίδα της εταιρείας (www.burstn.com), όπου κανείς μπορεί να δει εικόνες άλλων μελών χωρίς να έχει εγγραφεί στην εφαρμογή. Επίσης, στην Burstn υπάρχει η επιλογή για προεπισκόπηση κάθε στιγμιοτύπου πριν αυτό δημοσιευτεί, όπως και ελέγχου των χρηστών που θα μπορούν να δουν κάθε φωτογραφία – επιλέγοντας είτε κάθε «φίλο» ξεχωριστά είτε ολόκληρες λίστες επαφών.
Για τους κατόχους κινητών με λειτουργικό Android, μία αντίστοιχη λύση είναι η PicPlz, η οποία υποστηρίζει βέβαια και τα μοντέλα iPhone – μάλιστα, οι «φίλοι» ενός χρήστη που δεν διαθέτουν ένα «έξυπνο» τηλέφωνο, μπορούν να δουν τις φωτογραφίες του στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.picplz.com.
Η PicPlz διαθέτει επίσης αρκετά φίλτρα, ενώ επιτρέπει το ανέβασμα των εικόνων σε μια μεγάλη ποικιλία από «κοινωνικές» πλατφόρμες (Facebook, Twitter, Flickr, Tumblr, Posterous και Foursquare). Από την άλλη πλευρά, με λιγότερες πλατφόρμες (Facebook και Twitter) είναι συμβατές οι εφαρμογές Snapbucket και Piictu, αν και η πρώτη παρέχει πρόσβαση και στο Photobucket, μία από τις πιο γνωστές ιστοσελίδες που λειτουργούν σαν αποθετήρια φωτογραφιών.
Το κύριο πλεονέκτημα της Snapbucket είναι ότι επιτρέπει στον χρήστη της να «ανεβάσει» τις φωτογραφίες του στο Photobucket χωρίς να χρειάζεται να μειώσει την ανάλυσή τους.
Κυρίαρχη πάντως στην κατηγορία των προγραμμάτων διαμοιρασμού εικόνων είναι η εφαρμογή instagram, παρόλο που υποστηρίζει μόνο κινητά iPhone – είναι χαρακτηριστικό πως στις αρχές Αυγούστου οι προγραμματιστές που την ανέπτυξαν ανακοίνωσαν ότι, στους μόλις εννέα μήνες λειτουργίας της εφαρμογής, μέσω της instagram έχουν «ανέβει» στο Ιντερνετ 150 εκατομμύρια φωτογραφίες, από επτά και πλέον εκατομμύρια εγγεγραμμένα μέλη.
Κυρίως, επειδή η εφαρμογή υποστηρίζει αρκετές διαδικτυακές υπηρεσίες ανταλλαγής φωτογραφιών (Facebook, Twitter, Flickr, Tumblr, Foursquare και Posterous), είναι εξαιρετικά απλή στη χρήση και διαθέτει πληθώρα ειδικών εφέ που μπορούν να βελτιώσουν μια φωτογραφία.
Εξάλλου, η εφαρμογή δίνει τη δυνατότητα σε κάθε χρήστη να «ακολουθεί» άλλα μέλη – στα πρότυπα του Twitter.
Η τάση των κατόχων «έξυπνων» τηλεφώνων να κοινοποιούν μέσω του ίντερνετ τις φωτογραφίες που τραβούν με τα smartphone τους αυξάνεται τόσο πολύ, που έχουν ήδη δημιουργηθεί τα πρώτα αμιγώς «φωτογραφικά κοινωνικά δίκτυα», τα οποία επιτρέπουν στα μέλη τους να μοιράζονται τις εικόνες από τα κινητά τους, χωρίς να μπορούν να τις «ανεβάσουν» και στις συμβατικές πλατφόρμες social networking.
Δίκτυα όπως π. χ. το Color, το οποίο δίνει τη δυνατότητα στον χρήστη να ανταλλάσσει φωτογραφίες και σχόλια μόνο με τους υπόλοιπους χρήστες της υπηρεσίας που βρίσκονται εκείνη τη στιγμή στην ίδια γεωγραφική περιοχή. Ή το Path, που επιτρέπει σε όποιον εγγραφεί να μοιράζεται τα στιγμιότυπα από το κινητό του με 50 «φίλους».
Ενδεικτικό παράδειγμα αυτής της τάσης είναι το γεγονός ότι η Google έθεσε πριν από λίγες ημέρες σε λειτουργία ένα παρόμοιο «φωτογραφικό κοινωνικό δίκτυο», το Photovine. Προς το παρόν, πάντως, η αντίστοιχη εφαρμογή είναι διαθέσιμη μόνο για iPhone.