Το μοντέλο από την Ισπανία που κερδίζει έως και 10.000 ευρώ τον μήνα αλλά δεν είναι αληθινό
ΗAitana είναι μια πληθωρική 25χρονη γυναίκα με ροζ μαλλιά από τη Βαρκελώνη, η οποία λαμβάνει κάθε εβδομάδα ιδιωτικά μηνύματα από διασημότητες που της ζητούν ραντεβού. Αυτό το μοντέλο, όμως, δεν είναι πραγματικό, δημιουργήθηκε από τους σχεδιαστές της με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης.
Η Aitana, το πρώτο ισπανικό μοντέλο που δημιουργήθηκε με τεχνητή νοημοσύνη, «γεννήθηκε» σε μια δύσκολη περίοδο. Το περασμένο καλοκαίρι, ο Rubén Cruz, ο σχεδιαστής της και ιδρυτής του πρακτορείου The Clueless, περνούσε μια δύσκολη περίοδο επειδή δεν είχε πολλούς πελάτες. «Αρχίσαμε να αναλύουμε τον τρόπο με τον οποίο δουλεύαμε και συνειδητοποιήσαμε ότι πολλά έργα αναβάλλονταν ή ακυρώνονταν εξαιτίας προβλημάτων που δεν μπορούσαμε να ελέγξουμε. Συχνά ήταν λάθος του influencer ή του μοντέλου και όχι λόγω σχεδιαστικών ζητημάτων», δήλωσε ο Cruz στο Euronews.
View this post on Instagram
Έτσι αποφάσισαν να δημιουργήσουν τη δική τους influencer για να τη χρησιμοποιήσουν ως μοντέλο για τις μάρκες που τους προσέγγιζαν. Δημιούργησαν την Aitana, μια πληθωρική 25χρονη γυναίκα με ροζ μαλλιά από τη Βαρκελώνη, της οποίας η εξωτερική εμφάνιση είναι κοντά στην τελειότητα. Το εικονικό μοντέλο μπορεί να κερδίζει έως και 10.000 ευρώ το μήνα, σύμφωνα με τον δημιουργό της, αλλά ο μέσος όρος είναι περίπου 3.000 ευρώ.
«Το κάναμε για να μπορέσουμε να βγάλουμε καλύτερα τα προς το ζην και να μην εξαρτόμαστε από άλλους ανθρώπους που έχουν εγωισμούς, που έχουν μανίες ή που απλώς θέλουν να βγάλουν πολλά χρήματα, απλώς ποζάροντας», λέει.
Όσο για το εισόδημα της Aitana… Κερδίζει λίγο παραπάνω από 1.000 ευρώ ανά διαφήμιση, ενώ πρόσφατα έγινε το πρόσωπο της Big, μιας εταιρείας αθλητικών συμπληρωμάτων, και σαν να μην έφτανε αυτό, ανεβάζει φωτογραφίες της με εσώρουχα στο Fanvue, μια πλατφόρμα παρόμοια με το OnlyFans.
Μέσα σε λίγους μήνες, έχει καταφέρει να αποκτήσει περισσότερους από 121.000 followers στο Instagram και οι φωτογραφίες της έχουν χιλιάδες προβολές και αντιδράσεις. Λαμβάνει ακόμη και προσωπικά μηνύματα από διασημότητες που δεν γνωρίζουν ότι δεν είναι πραγματικό πρόσωπο.
«Μια μέρα, ένας γνωστός ηθοποιός από τη Λατινική Αμερική έστειλε μήνυμα για να της ζητήσει να βγουν ραντεβού. Αυτός ο ηθοποιός έχει περίπου 5 εκατομμύρια followers και κάποιοι από την ομάδα μας παρακολουθούσαν την τηλεοπτική του σειρά όταν ήταν παιδιά», λέει ο Cruz. «Δεν είχε ιδέα ότι η Aitana δεν υπήρχε», προσθέτει.
Η ζωή της Aitana
Κάθε εβδομάδα η ομάδα του πρακτορείου έχει μια συνάντηση για να δημιουργήσει τη ζωή της Aitana. Αποφασίζουν τι θα κάνει κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, ποια μέρη θα επισκέπτεται και ποιες φωτογραφίες θα ανεβαίνουν για να τροφοδοτούν τους followers που θέλουν να μάθουν γι’ αυτήν. Δεν υπάρχουν όμως ούτε φωτογραφήσεις, ούτε αλλαγές γκαρνταρόμπας, παρά μόνο ένα μείγμα τεχνητής νοημοσύνης και εμπειρογνωμόνων σχεδιασμού που χρησιμοποιούν το Photoshop για να καταστήσουν δυνατό το μοντέλο να περάσει το Σαββατοκύριακο στη Μαδρίτη, για παράδειγμα.
«Τον πρώτο μήνα συνειδητοποιήσαμε ότι οι άνθρωποι ακολουθούν ζωές, όχι εικόνες. Εφόσον δεν είναι ζωντανή, έπρεπε να της δώσουμε λίγη πραγματικότητα, ώστε οι άνθρωποι να μπορούν να συσχετιστούν μαζί της με κάποιον τρόπο. Έπρεπε να πούμε μια ιστορία», σημειώνει.
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Aitana, σε αντίθεση με τα παραδοσιακά μοντέλα των οποίων η προσωπικότητα συνήθως δεν αποκαλύπτεται, ώστε να μπορούν να αποτελέσουν «κενό καμβά» για τους σχεδιαστές, έχει μια πολύ ξεχωριστή «προσωπικότητα».
Λατρεύει τη γυμναστική, έχει αποφασιστικότητα και με σύνθετο χαρακτήρα. Στην ιστοσελίδα της περιγράφει τον εαυτό της ως εξωστρεφή και στοργική. «Για την Aitana έχει πέσιε πολλή σκέψη. Τη δημιουργήσαμε με κριτήριο το τι αρέσει περισσότερο στην κοινωνία. Σκεφτήκαμε τα γούστα, τα χόμπι και τις τάσεις τα τελευταία χρόνια», εξηγεί ο Cruz.
Αφού ανέλυσαν τις τάσεις, συνειδητοποίησαν ότι η ανατολίτικη κουλτούρα έχει γίνει πολύ εξευρωπαϊσμένη τα τελευταία χρόνια, οπότε προσπάθησαν να το αποτυπώσουν αυτό στα ροζ μαλλιά της και στην gamer πλευρά της.
Η Aitana είχε τέτοια επιτυχία που οι σχεδιαστές της δημιούργησαν ήδη ένα δεύτερο εικονικό μοντέλο με το όνομα Maia, «λίγο πιο ντροπαλό». Τα ονόματα δεν επιλέχθηκαν επίσης τυχαία, και τα δύο περιέχουν το ακρωνύμιο για την τεχνητή νοημοσύνη (AI).