Το YouTube νοικιάζει πάνω από 3.000 ταινίες του Χόλιγουντ
Πέρα από τα εκατομμύρια δωρεάν ερασιτεχνικά βίντεο που οι χρήστες “ανεβάζουν” στο YouTube, θα μπορούν -πλέον- από σήμερα να παρακολουθούν … νοικιασμένες πάνω από 3.000 γνωστές κινηματογραφικές ταινίες του Χόλιγουντ.
Το YouTube -που ανήκει στην Google- χρεώνει από 99 σεντς έως 3,99 δολάρια (τα νέα φιλμ) για κάθε ταινία, ενώ οι περισσότερες κοστίζουν 2,99 δολάρια, σύμφωνα με τα πρακτορεία Ρόιτερ και Γαλλικό. Εκτός από τις διάσημες ταινίες του Χόλιγουντ, ο χρήστης θα μπορεί να νοικιάσει και ταινίες του ανεξάρτητου αμερικάνικου κινηματογράφου, αλλά και άλλων χωρών.
Το YouTube έχει συνάψει τις σχετικές συμφωνίες συνεργασίας με μεγάλα κινηματογραφικά στούντιο, όπως Warner Bros, Sony Pictures, Universal Pictures κ.ά., τα οποία βλέπουν στα “κοινωνικά δίκτυα” μια νέα ευκαιρία εσόδων. Ήδη το Facebook έχει μια ανάλογη συμφωνία με τη Warner Bros.
O χρήστης έχει περιθώριο 30 μέρες να αρχίσει να βλέπει μια ταινία, που έχει νοικιάσει, και περιθώριο 24 ωρών να τη δει, από τη στιγμή που θα αρχίσει να την προβάλλει. Πολλές ταινίες θα αρχίσουν να διατίθενται στο YouTube αμέσως μόλις κυκλοφορήσει το σχετικό DVD στην αγορά.
Αρχικά, η νέα υπηρεσία -στη διεύθυνση youtube.com/movies- θα είναι διαθέσιμη μόνο στις ΗΠΑ και αποτελεί άμεσο ανταγωνιστή των τηλεοπτικών καναλιών, αλλά και των εξειδικευμένων online υπηρεσιών ενοικίασης βιντεοταινιών, όπως η Hulu και η Netflix (η τελευταία έχει πια 23,6 εκατ. συνδρομητές).
«Σήμερα κάποιος περνάει μόλις 15 λεπτά τη μέρα στο YouTube και πέντε ώρες μπροστά στην τηλεόραση. Όμως, καθώς τα σύνορα ανάμεσα στο online (διαδικτυακή σύνδεση) και το offline (εκτός σύνδεσης) συνεχίζουν να θολώνουν, πιστεύουμε ότι αυτό θα αλλάξει», δήλωσε ο επικεφαλής του YouTube, Σαλάρ Καμανγκάρ.
Ήδη από το 2009, το YouTube άρχισε να προσφέρει δωρεάν την παρακολούθηση εκατοντάδων ολόκληρων ταινιών, πριν ξεκινήσει την υπηρεσία ενοικίασης. Το YouTube συνεχώς εξελίσσεται και δεν είναι πια η αρχική υπηρεσία παρακολούθησης ερασιτεχνικών βίντεο. Ήδη προσφέρει μια online “σκηνή” για ζωντανές παραστάσεις σε πραγματικό χρόνο (youtube.com/live), καθώς και επιμέρους “κανάλια”, που ανταγωνίζονται τα τηλεοπτικά.
Το YouTube είναι ο τρίτος δημοφιλέστερος διαδικτυακός τόπος στον κόσμο και ελπίζει, με τις νέες πρωτοβουλίες του, να κερδίσει περισσότερους χρήστες-θεατές.
Εξάλλου, η “μαμά” Google (που αγόρασε το YouTube το 2006 αντί 1,65 δισ. δολαρίων) ετοιμάζεται να θέσει άμεσα σε λειτουργία μια νέα online μουσική υπηρεσία, παρόμοια με αυτή που ξεκίνησε η Amazon, σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας “Γουόλ Στριτ Τζέρναλ”. Η υπηρεσία θα ξεκινήσει πιλοτικά σε πρώτη φάση και δεν θα είναι αμέσως διαθέσιμη στο ευρύ κοινό.
Τον Απρίλιο, η Amazon παρουσίασε μια νέα υπηρεσία, που επιτρέπει στους χρήστες να αποθηκεύουν δωρεάν περίπου 1.000 τραγούδια της επιλογής τους στους κεντρικούς υπολογιστές της, αντί για τους σκληρούς δίσκων των προσωπικών υπολογιστών τους. Στη συνέχεια, μπορούν να ακούνε αυτά τα τραγούδια, μέσω διαδικτύου, όποτε θέλουν.
Το νέο σύστημα -που αναμένεται να ακολουθήσει και η Google- λειτουργεί ως σκληρός δίσκος εξ αποστάσεως. Οι χρήστες θα “ανεβάζουν” τα τραγούδια σε αυτόν και μετά θα τα ακούνε, όμως δεν θα μπορούν να τα αποθηκεύουν στον υπολογιστή τους.