Η αυτολογοκρισία στο Facebook είναι κάτι το συνηθισμένο.

Η αυτολογοκρισία στο Facebook είναι κάτι το συνηθισμένο.


Όλοι το έχουμε κάνει. Αρχίζεις να πληκτρολογείς κάτι στα κοινωνικά δίκτυα, είσαι έτοιμος να πατήσεις το κουμπί send και μετά το σκέφτεσαι λιγάκι καλύτερα. Η τουλάχιστον αρκετοί από εμάς βρεθήκαμε σε μια τέτοια κατάσταση, σύμφωνα με μια νέα μελέτη.

Σε συνεργασία με το Facebook, o Sauvik Das του Carnegie Mellon University ανακάλυψε πως το 71% των χρηστών του Facebook λογόκρινε τα posts και τα σχόλιά του την τελευταία στιγμή μέσα σε μια χρονική περίοδο 17 ημερών. Ο ειδικός θεμάτων δεδομένων του Facebook Adam Kramer συνέγραψε την μελέτη που μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρη εδώ σε μορφή PDF.

Στη μελέτη συμμετείχαν 3.9 εκατομμύρια χρήστες του Facebook, οπότε το δείγμα είναι πολύ μεγάλο. Ο Das και ο Kramer σχολίασαν πως τα αποτελέσματα ήταν πιο υψηλά από το αναμενόμενο, προσθέτοντας πως «το 33% των συνολικών posts που πληκτρολογήθηκαν από το δείγμα της έρευνας δεν δημοσιοποιήθηκαν ποτέ.» Επίσης υποπτεύονται πως «όλοι οι χρήστες του Facebook χρησιμοποιούν την αυτολογοκρισία της τελευταίας στιγμής, κάποια φορά,» αλλά αυτό δεν καταγράφηκε στην μελέτη μιας και διήρκησε για πολύ σύντομο χρονικό διάστημα.

Το 51% από αυτούς που μελετήθηκαν λογόκρινε τουλάχιστον ένα post, ενώ το 44% λογόκρινε τουλάχιστον ένα σχόλιο. Μερικοί από αυτούς το έκαναν σε πολλά πιθανά σχόλια και posts.

Η μελέτη καθορίζει την αυτολογοκρισία «ως την ενέργεια κάποιου να αποτρέψει τον εαυτό του από το να μιλήσει», και σημειώνει πως τα κοινωνικά δίκτυα έδωσαν στους χρήστες «τη δυνατότητα να πληκτρολογήσουν και να αναθεωρήσουν τις σκέψεις τους προτού τις μοιραστούν.» Κατά τη διάρκεια αυτής της φάσης, πολλοί χρήστες αποφασίζουν να ανασκευάσουν αυτά που έχουν γράψει. Στο δείγμα περιλαμβάνονταν και οι χρήστες που έγραφαν τουλάχιστον πέντε χαρακτήρες και τελικά δεν τους δημοσίευαν. Ο Das και ο Kramer συμπέραναν πως υπάρχουν δύο κυρίως λόγοι για την αυτολογοκρισία: το ακροατήριο είναι ασαφές (όπως στην περίπτωση ενός status update) ή το ακροατήριο είναι υπερβολικά περιορισμένο (όπως στην περίπτωση ενός group post). Το να μην ξέρεις ποιος ακριβώς είναι ο αποδέκτης σου ή η ανησυχία πως αυτό που θα γράψεις δεν θα έχει απήχηση σε ένα γκρουπ με τον τρόπο που θες είναι αποτρεπτικός παράγοντας.

Δεν είναι λίγες οι φορές που οι χρήστες του Facebook μοιράζονται παραπάνω πληροφορίες από αυτές που χρειάζονται, (όλοι έχουμε έναν γνωστό spammer στο wall μας.) και πολλές φορές απλά δεν αξίζει το ρίσκο. Φανταστείτε τώρα αν το Facebook έδινε την δυνατότητα στους χρήστες να επεξεργαστούν τα status updates! Πόσες αλλαγές και πισωγυρίσματα θα είχαμε. Προς το παρόν μπορείτε να επεξεργαστείτε σχόλια και captions φωτογραφιών αλλά όχι status updates.

0 comments
Κατασκευή Ιστοσελίδων WEBTEC