Αύξηση της διαδικτυακής ταχύτητας σε όλα τα σχολεία μέχρι το 2025 θέλει η Επιτροπή

Αύξηση της διαδικτυακής ταχύτητας σε όλα τα σχολεία μέχρι το 2025 θέλει η Επιτροπή

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παροτρύνει τα κράτη μέλη να βελτιώσουν την παροχή τεχνολογικής εκπαίδευσης, σε μία προσπάθεια να λάβει μέτρα για τη μείωση της ανεργίας και την ενίσχυσης των εταιρειών οι οποίες βασίζονται ολοένα και περισσότερο στη χρήση νέων τεχνολογιών.

Ωστόσο, αυτή η πρωτοβουλία εμποδίζεται από μια βασική δυσκολία, την πρόσβασης στο διαδίκτυο, η απώλεια της οποίας καθιστά ανέφικτη τη δημιουργία ενός τεχνολογικά καταρτισμένου ανθρώπινου δυναμικού.

Ειδικότερα, η Επιτροπή επανεξετάζει τη νομοθεσία για τις τηλεπικοινωνίες, καθώς εικάζει ότι χωρίς τη παροχή γρήγορου ίντερνετ σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση, θα ζημιωθούν οι πολίτες αλλά και η οικονομία. Σύμφωνα με την Επιτροπή, προκειμένου να αντιμετωπισθεί η συγκεκριμένη πρόκληση, είναι απαραίτητη η παροχή γρήγορου ίντερνετ παντού , ειδικότερα στα σχολεία, καθώς και σε άλλες περιοχές που συγκεντρωνεται κόσμος, όπως για παράδειγμα στους συγκοινωνιακούς κόμβους.

Η έκκληση της Επιτροπής για παροχή καλύτερης τεχνολογικής κατάρτισης είναι απεγνωσμένη. Τον Ιούνιο, δημοσιεύσε στοιχεία που δείχνουν ότι σχεδόν το 50% του ευρωπαϊκού εργατικού δυναμικού έχει περιορισμένες ή μηδενικές ψηφιακές δεξιότητες.

Ο αρμόδιος Επίτροπος για την Ψηφιακή Οικονομία Γκίντερ Έτινγκερ παραδέχθηκε φέτος ότι «η Ευρώπη έχει μείνει πίσω» όσον αφορά τις ψηφιακές δεξιότητες και τα ποσοστά σύνδεσιμότητας του πληθυσμού στο διαδίκτυο.

Ωστόσο, οι νέοι κανόνες που ανακοίνωσε ο Έτινγκερ τον περασμένο μήνα, θα σηματοδοτήσουν ένα σημαντικό άλμα στις ταχύτητες του διαδικτύου για την επόμενη δεκαετία. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ως στόχο όλα τα νοικοκυριά στην Ευρώπη να αποκτήσουν συνδέσεις στο Διαδίκτυο ύψους τουλάχιστον 100 ΜΒ ανά δευτερόλεπτο μέχρι το 2025, καθώς και να θέσει ένα πολύ υψηλότερο στόχο για τις ταχύτητες του διαδικτύου στα σχολεία μέχρι τότε.

Κατά μέσο όρο, οι ταχύτητες του διαδικτύου στην ΕΕ κυμαίνονται γύρω στα 13,8 ΜΒ ανά δευτερόλεπτο, σύμφωνα με τη συμβουλευτική εταιρεία Akamei. Μελέτη του European Schoolnet για το 2013 έδειξε ότι η μέση ταχύτητα σύνδεσης διαδικτύου στα σχολεία σε όλη την ΕΕ, κυμαίνεται από 2 έως και 30 megabits ανά δευτερόλεπτο, ταχύτητα πολύ χαμηλότερα από τον στόχο της Επιτροπής για το 2025.

Επίσης, σύμφωνα με στοιχεία του 2013 εκτιμάται ότι γύρω στο 72% των μαθητών της ΕΕ έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο στους εκπαιδευτικούς χώρους, ενώ το 93% των μαθητών έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο από το σπίτι.

«Είναι σαφές ότι δεν είναι κάθε σχολείο εξίσου καλά συνδεδεμένο», δήλωσε ο Τζον Χίγκινγκς, διευθυντής της DigitalEurope, οργανισμού που εκπροσωπεί εταιρείες τεχνολογίας όπως η Google, η IBM και η Microsoft.

Επιπλέον, το ξεχωριστό σχέδιο της Επιτροπής για παροχή wi-fi στις πόλεις σε ολόκληρη την ΕΕ, «αναμένεται να βοηθήσει ώστε οι μαθητές σε λιγότερο καλά δικτυωμένα σχολεία να μη μείνουν πίσω στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων τους», πρόσθεσε ο Χίγκινγκς.

Σύμφωνα με υπολογισμούς της Επιτροπής, το κόστος για την επίτευξη αυτών των στόχων σε κάθε νοικοκυριό, θα είναι περίπου 500 δις ευρώ. Το σχέδιο για την παροχή εξαιρετικά γρήγορου ίντερνετ στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση εκτιμάται ότι θα κοστίσει 46 δις ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του κόστους σύνδεσης και άλλων σημείων πρόσβασης όπως τα πανεπιστήμια, τα κέντρα μεταφοράς, τα νοσοκομεία και οι τοπικές αρχές.

Αν όλα πάνε σύμφωνα με το σχέδιο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα έχει υλοποιήσει δύο στόχους με μία δράση: Με την παροχή διαδικτύου υψηλής ταχύτητας, πιθανότατα οι Ευρωπαίοι θα αποκτήσουν καλύτερη τεχνολογική κατάρτιση. Η χρήση ταχύτερων συνδέσεων θα μπορούσε να δημιουργήσει μεγαλύτερη ζήτηση για υψηλές ταχύτητες εκτός των σχολείων. Η Επιτροπή ελπίζει ότι θα ωθήσει τις επιχειρήσεις τηλεπικοινωνιών να οικοδομήσουν νέα ταχύτερα δίκτυα, κάτι που αποτελεί έναν από τους βασικούς στόχους των νέων πολιτικών της ΕΕ για τις τηλεπικοινωνίες.

Η εκπρόσωπος της Επιτροπής Νάταλι Βάντισταντ δήλωσε ότι τεχνολογίες όπως «οι τηλε-διασκέψεις εκπαιδευτικών, βίντεο σε πραγματικό χρόνο για την εξερεύνηση μακρινών περιοχών ή νέες εμπειρίες χάρη στην εικονική πραγματικότητα» θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν για τη διδασκαλία ψηφιακών δεξιοτήτων στα σχολεία.

«Αυτό μπορεί να συμβεί μόνο με πολύ υψηλής ταχύτητας συνδέσεις στο Διαδίκτυο», πρόσθεσε η Βάντισταντ.

Αυτές οι τεχνολογίες απαιτούν ευρυζωνικές, ταχύτερες συνδέσεις στα σχολεία, προκειμένου να γίνει εφικτή η αποτελεσματικότερη κατάρτιση ψηφιακών δεξιοτήτων.

Σε μελέτη που δημοσιεύθηκε τον περασμένο μήνα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εκτίμησε ότι «για να επωφεληθεί πλήρως από τις διαθέσιμες εκπαιδευτικές online υπηρεσίες, ένα σχολείο με 20 τάξεις των 25 μαθητών, θα χρειαστεί ταχύτητες 700 Mbps για ταυτόχρονη χρήση».

Είναι ασαφές κατά πόσον οι στόχοι της Επιτροπής για ταχύτερο ίντερνετ μπορούν να επιτευχθούν εντός του χρονοδιαγράμματος, καθώς το μεγαλύτερο μέρος των 500 δις ευρώ που απαιτούνται για την κατασκευή των δικτύων θα προέλθουν από ιδιωτικές εταιρείες, παρότι τα ταμεία της ΕΕ μπορούν επίσης να χρηματοδοτήσουν την κατασκευή νέων διαδικτυακών υποδομών.

Παράδειγμα αποτελεί η Γερμανία, η οποία δια στόματος της υπουργού Παιδείας Γιοχάνα Βάνκα νωρίτερα αυτό το μήνα ανακοίνωσε σχέδιο ύψους 5 δις ευρώ μέχρι το 2021 για τη σύνδεση όλων των γερμανικών σχολείων με ευρυζωνικό δίκτυο και την παροχή καλύτερου εξοπλισμού, όπως tablet για τους μαθητές.

Επίσης, η υπουργός κάλεσε τους ιδιώτες να επενδύσουν. Το υπουργείο της θα παρέχει ειδικά προγράμματα για να ενισχύσει τις αγροτικές περιοχές που αντιμετωπίζουν δυσχέρειες σχετικά με τα δίκτυα τηλεπικοινωνιών.

0 comments
Κατασκευή Ιστοσελίδων WEBTEC