Instagram Influencers: Τι να προσέξεις πριν τους βάλεις να διαφημίσουν την επιχείρηση σου

Instagram Influencers: Τι να προσέξεις πριν τους βάλεις να διαφημίσουν την επιχείρηση σου

Γράφει ο Στέλιος Σακαρέτσιος*

Όλοι σήμερα μιλούν και δικαίως για τα οφέλη που προσφέρει η διαδικτυακή διαφήμιση στις επιχειρήσεις. Google Ads, Facebook Ads, CPM, CPA, CPC, ROI, Analytics, εκατοντάδες νέοι όροι, φράσεις αλλά και υπηρεσίες έχουν μπει για τα καλά στην καθημερινότητα, ακόμη και των πολύ μικρών επιχειρήσεων. Μαζί τους και μια σειρά απο νέα επαγγέλματα σε σχέση με την διαφήμιση έχουν κάνει την εμφάνιση τους. Το πιο μαζικό απο αυτά; Ο Instagram Influencer

Τι κάνει ένας Instagram Influencer

Ένας instagram influencer προωθεί τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες επιχειρήσεων ζητώντας απο αυτές αντάλλαγμα.

Το αντάλλαγμα μπορεί να είναι είτε χρηματικό (πχ: 50€ ή 3.000€ για μια ανάρτηση, ποικίλλει ανάλογα με τη δύναμη του influencer), είτε ανταποδοτικό (πχ: Η επιχειρήση δίνει δώρο στον Instagram Influencer το προϊόν της και εκείνος με τη σειρά του το διαφημίζει ανεβάζοντας μια φωτογραφία όπου το χρησιμοποιεί).

Ποιος είναι Instagram Influencer και ποιος δεν είναι

Δυνητικά κάθε χρήστης που παρέχει υπηρεσίες διαφήμισης μέσω του λογαριασμού του στο Instagram μπορεί να δηλώνει με καμάρι πως είναι και αυτός ένας Instagram Influencer & αυτό δεν ενοχλεί κανέναν!

Τα προβλήματα αρχίζουν όταν επιχειρήσεις χρησιμοποιούν λάθος ανθρώπους για να προωθούν τα προϊόντα τους ή όταν πολλές φορές πέφτουν θύματα ψεύτικων δεδομένων ή πληρώνουν πολύ περισσότερα για μια ενέργεια από ότι στην πραγματικότητα αξίζει.

Τι να προσέξεις πριν επιλέξεις Instagram Influencers για να διαφημίσουν την επιχείρηση σου

1. Φρόντισε να μελετήσεις καλά το ιστορικό του εκάστοτε προφιλ.

Κοίτα πόσες και ποιες άλλες επιχειρήσεις έχει διαφημίσει. Δες την ανταπόκριση των ακολούθων του σε αυτές τις αναρτήσεις. Έλεγξε ακόμη τις συνήθειες του, γενικότερα το lifestyle του & σύγκρινε το με την κουλτούρα της δικής σου επιχείρησης. Είσαι σίγουρος πως θέλεις αυτός ο συγκεκριμένος άνθρωπος – ανεξάρτητα από το πόσους followers έχει- να γίνει πρεσβευτής του brand σου; Μην ξεχνάς πως οι περισσότεροι θα γνωρίζουν πως τον  πλήρωσες για να σε διαφημίσει. Αυτό ειδικά μην το ξεχνάς ποτέ!

2. Έλεγξε τον αριθμό των ακολούθων του & σύγκρινε τους με τα likes και τα σχόλια που συγκεντρώνει στις δημοσιεύσεις του. (Αυτό είναι το λεγόμενο Engagement Rate που προκύπτει από τον Αριθμό των Likes+Comments διαιρούμενο με τον αριθμό των Followers)

3. Ζήτα στατιστικά από προηγούμενες αναρτήσεις του πριν προχωρήσεις στη συνεργασία.

Ζήτα από τον υποψήφιο διαφημιστού σου, να σου στείλει στατιστικά απο προηγούμενες αναρτήσεις ή ιστορίες του, ώστε να γνωρίζεις τι να περιμένεις.

Δώσε ιδιαίτερη βαρύτητα στο reach (Reach = Ο απόλυτος αριθμός των μοναδικών χρηστών του Instagram που βλέπουν μια ανάρτηση). Τι σημασία έχει αν κάποιος έχει εκατοντάδες χιλιάδες ακολούθους αν τις αναρτήσεις του τις βλέπουν στην πραγματικότητα ελάχιστοι;

Να έχεις πάντα στο μυαλό σου πως πολλοί influencers έχουν αγοράσει ψεύτικους followers από εταιρείες που παρέχουν αυτή ακριβώς την υπηρεσία!

4. Δώσε πολύ μεγάλη σημασία στο περιεχόμενο της ανάρτησης και της φωτογραφίας που θα τη συνοδεύσει. 

Τελικά αξίζει για μια επιχείρηση να επιστρατεύσει Instagram Influencers για την προώθηση της;

Υπο (πολλές) προϋποθέσεις ναι. Συνήθως όμως ΟΧΙ! Με εξαίρεση κάποιους celebrities και πάντα σε συνάρτηση με το αντικείμενο της δραστηριότητας του διαφημιζόμενου, η συντριπτική πλειοψηφία των χιλιάδων influencers που έχουν εμφανιστεί και προσεγγίζουν τις Ελληνικές επιχειρήσεις και τις διαφημιστικές για συνεργασία προσφέρουν σε επίπεδο branding μηδενικά ή και αρνητικά αποτελέσματα.

Στέλιος Σακαρέτσιος είναι Επικοινωνιολόγος, Σύμβουλος Επιχειρήσεων θέματα Διαδικτύου & Καινοτομίας. Ιδρυτής της WEBTEC Internet Services & του WebStarter.gr

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Κατασκευή Ιστοσελίδων WEBTEC