5 σημαντικοί παράγοντες κατάταξης SEO που πρέπει να γνωρίζει κάθε εταιρεία
Θα θέλατε τα άρθρα και οι σελίδες σας να κατατάσσονται υψηλότερα στην αναζήτηση της Google; Όσο καλύτερα βελτιστοποιείτε ένα ποστ ή μια σελίδα με βάση το SEO, τόσο υψηλότερα αυτή κατατάσσεται. Σε αυτό το άρθρο, θα δούμε τις 5 πιο βασικές κατηγορίες παραγόντων κατάταξης που έχει θέσει η Google.
Είτε δημιουργήσατε μόλις ένα νέο blog είτε έχετε μια ιστοσελίδα για την εταιρεία σας εδώ και χρόνια, θα πρέπει να γνωρίζετε την σημαντικότητα του SEO. Με λίγα λόγια, το SEO δεν είναι κάτι παραπάνω από ένα εργαλείο, που σας βοηθάει να βελτιστοποιήσετε τις σελίδες και τα ποστ σας για μηχανές αναζήτησης. Ευτυχώς, υπάρχουν αναλυτικοί οδηγοί SEO στο διαδίκτυο που βοηθούν τις εταιρείες στην προσπάθεια αυτή.
Με βάση το SEO, οι σελίδες και τα ποστ μιας ιστοσελίδας κατατάσσονται στις μηχανές αναζήτησης. Ας αναλύσουμε τους 5 βασικότερους παράγοντες κατάταξης με βάση την Google.
1. Η σημασία του on-page SEO
Το on-page SEO δεν είναι τίποτα παραπάνω από τις προσπάθειες που κάνετε για την βελτιστοποίηση του περιεχομένου μιας σελίδας. Περιλαμβάνει τις βασικές λέξεις-κλειδιά (keywords) για τις οποίες θέλετε να καταταγεί η σελίδα στο Google.
Αντίστοιχα, και με βάση τις λέξεις αυτές, το SEO της σελίδας περιλαμβάνει το tag του τίτλου, το meta description και όλους τους υπότιτλους (H2, H3, κλπ). Φυσικά, το on-page SEO επηρεάζεται και από τα λινκς της εκάστοτε σελίδας, τόσο τα εσωτερικά (internal links) όσο και εξωτερικά (backlinks).
2. Υψηλής ποιότητας περιεχόμενο
Δεν μπορεί να αμφισβητηθεί πως το 2022, η ποιότητα περιεχομένου είναι ο νούμερο 1 παράγοντας κατάταξης, ιδίως για την Google. Όσο και να βελτιστοποιήσετε το περιεχόμενο σας με βάση τους κανόνες του SEO, η ποιότητα του περιεχομένου θα καθορίσει εν τέλει το πόσο ψηλά θα τοποθετηθεί η σελίδα.
Πλέον, η Google έχει αναπτύξει τον αλγόριθμο της έτσι ώστε να αναγνωρίζει κακής ποιότητας περιεχόμενο και να επιβραβεύει την έρευνα και τα ποιοτικά ποστ. Γι’αυτό και οι περισσότερες εταιρείες στρέφονται σε επαγγελματίες content writers και μεγάλες εταιρείες content marketing όπως η WhitePress.
3. Η ταχύτητα και η βελτιστοποίηση για κινητές συσκευές
Οι αλγόριθμοι των μηχανών αναζήτησης γνωρίζουν τους ρυθμούς της ζωής μας σήμερα. Πόσες φορές έχετε αποχωρήσει από μία σελίδα επειδή αργεί να ανοίξει; Με βάση αυτήν την προτίμηση, το SEO πλέον εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την ταχύτητα της σελίδας σας γενικότερα.
Αυτό φυσικά δεν αφορά μόνο την πρόσβαση από σταθερούς υπολογιστές. Με το 64% όλων των αναζητήσεων να πραγματοποιείται πλέον από κινητές συσκευές, η Google δίνει βαρύτητα στην βελτιστοποίηση των ιστοσελίδων με βάση τα κινητά.
Έτσι, ένα responsive, γρήγορο σάιτ κατατάσσεται σχεδόν πάντα υψηλότερα από ένα αργό, μη φιλικό προς κινητά.
4. Φιλικότητα προς τον χρήστη και ασφάλεια
Η φιλικότητα μιας σελίδας προς τον χρήστη και η ασφάλεια που παρέχει είναι επίσης σημαντικοί παράγοντες για την κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης.
Όσον αφορά την ασφάλεια, πλέον η κρυπτογράφηση HTTPS προτιμάται σε σχέση με το κλασσικό HTTP για την αξιοπιστία με βάση τους κωδικούς των χρηστών.
Αντίστοιχα, μία ιστοσελίδα που προσφέρει ένα καθαρό, διαδραστικό περιβάλλον για τον χρήστη, συνήθως κατατάσσεται υψηλότερα στο Google.
5. Η αξιοπιστία της ιστοσελίδας
Τέλος, ένας παράγοντας κατάταξης SEO που παίζει σημαντικότατο ρόλο εδώ και χρόνια αφορά την αξιοπιστία των ιστοσελίδων, των domain και των URL. Με άλλα λόγια, όσο πιο ποιοτικό, αξιόπιστο και χωρίς σπαμ είναι το περιεχόμενο μιας ιστοσελίδας, τόσο υψηλότερη θα είναι η αξιοπιστία του.
Φυσικά, η αξιοπιστία ενός σάιτ (κλίμακα 1-100) καθορίζεται σε βάθος χρόνου και επηρεάζεται από πολλαπλούς παράγοντες, όπως τα backlinks, ο αριθμός επισκεπτών, οι λέξεις κλειδιά, και άλλα.
Συμπερασματικά
Συνδιάζοντας τα παραπάνω στοιχεία στην ιστοσελίδα σας, θα δείτε σταδιακά μεγάλη διαφορά στην κατάταξη των σελίδων σας στο Google. Φυσικά, υπάρχουν αρκετοί περεταίρω παράγοντες κατάταξης. Ωστόσο, ακολουθώντας τους 5 που εξετάσαμε παραπάνω, θέτετε τις βάσεις που χρειάζεται κάθε σελίδα ως προς το SEO.