Έρχεται και στην Ελλάδα το ecall
Μέχρι το 2015 όλα τα νέα αυτοκίνητα θα πρέπει να εφοδιαστούν με το σύστημα eCall, με το οποίο οι ομάδες διάσωσης θα μπορούν να ειδοποιούνται αυτόματα σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος μέσω της πανευρωπαϊκής υπηρεσίας κλήσεων έκτακτης ανάγκης 112, υποστηρίζουν οι ευρωβουλευτές με ψήφισμα που υιοθέτησαν. Το σύστημα αυτό θα επιταχύνει την άφιξη των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης, σώζοντας έτσι πολλές ζωές και μειώνοντας τους τραυματισμούς.
Στο πλαίσιο αυτό το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών (ΕΠΙΣΕΥ) υλοποίησε τη μονάδα eCall (IVS) εντός ερευνητικού αυτοκινήτου το οποίο και εξόπλισε κατάλληλα για να επιτρέπει κλήσεις έκτακτης ανάγκης eCall. Η κλήση eCall μπορεί να ενεργοποιηθεί είτε αυτόματα από κάποιον αισθητήρα του οχήματος, είτε χειροκίνητα με το πάτημα ενός κουμπιού.
Η COSMOTE είναι ο πρώτος πάροχος κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα που μπορεί να υποστηρίξει κλήσεις eCall, καθώς και ένας εκ των πρώτων στην Ευρώπη. Στο πλαίσιο του ερευνητικού έργου eΚΛΗΣΗ, εγκαταστάθηκε και ενεργοποιήθηκε το υπό δοκιμαστική χρήση λογισμικό «Feature 1886: eCall Handling in MSS», μέσω του οποίου, διευκολύνεται και επιταχύνεται ο εντοπισμός του καλούντος, καθώς επιτρέπει τη διάκριση των κλήσεων eCall (με τη χρήση ειδικών επισημάνσεων eCall flags), με εμπλουτισμένη πληροφορία θέσης, οχήματος και τρόπου κλήσης (αυτόματα ή χειροκίνητα), σε σχέση με τις κοινές κλήσεις έκτακτης ανάγκης.
Το Κέντρο Εξυπηρέτησης κλήσεων eCall (PSAP), που υλοποιήθηκε εξ ολοκλήρου από τη SPACE HELLAS, αποτελεί το πρώτο στο είδος του πιλοτικό που αναπτύσσεται και δοκιμάζεται επιτυχώς στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα, η εφαρμογή λογισμικού PSAP της SPACE HELLAS υποστηρίζει βασικές λειτουργίες, όπως προειδοποίηση του χειριστή PSAP για άφιξη νέας κλήσης eCall, οπτικοποίηση της εισερχόμενης πληροφορίας (π.χ., MSD) σε ψηφιακούς χάρτες GIS, δυνατότητα διαχείρισης (π.χ., επανάκληση, τερματισμό) κλήσης eCall καθώς και φωνητικής κλήσης με τους επιβάτες του οχήματος, κ.ά. Η εν λόγω εφαρμογή PSAP μπορεί, με τις κατάλληλες επεκτάσεις, να ενσωματωθεί στο πλαίσιο ενός συστήματος 112 για την επιχειρησιακή λειτουργία του συστήματος eCall από τους υπεύθυνους φορείς Πολιτικής Προστασίας, για την έγκαιρη αντιμετώπιση έκτακτων συμβάντων, όπως θανατηφόρα τροχαία, σοβαροί τραυματισμοί και ρύθμιση κυκλοφορίας στους Ελληνικούς δρόμους.
Το έργο eΚΛΗΣΗ, το οποίο αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2012, θα παρουσιαστεί στο κοινό το Νοέμβριο στην Αθήνα, στο πλαίσιο ημερίδας που θα λάβει χώρα στην Πολυτεχνειούπολη Ζωγράφου. Κατά τη διάρκεια της ημερίδας, θα πραγματοποιηθεί επίδειξη του συστήματος eCall σε πραγματικές συνθήκες.