Microsoft: Τέσσερα αποκλειστικά παιχνίδια του Xbox, έρχονται στο PS5 και το Nintendo Switch
Η Microsoft επιβεβαίωσε τις πληροφορίες της προηγούμενης εβδομάδας ότι σχεδιάζει να επεκτείνει τη διαθεσιμότητα των παιχνιδιών της, κυκλοφορώντας επιλεγμένους αποκλειστικούς τίτλους του Xbox στο PlayStation 5 και το Nintendo Switch.
Πρόκειται για μια στρατηγική στροφή που αποσκοπεί στην επέκταση της παρουσίας της Microsoft στο gaming πέρα από το οικοσύστημα του Xbox, κάτι που πριν λίγο καιρό θα φάνταζε σενάριο επιστημονικής φαντασίας.
Σε ένα πρόσφατο επεισόδιο του επίσημου podcast του Xbox, ο Phil Spencer, Διευθύνων Σύμβουλος της Microsoft Gaming, ανακοίνωσε την πρόθεση της εταιρείας να μεταφέρει συγκεκριμένα τέσσερα παιχνίδια σε ανταγωνιστικές κονσόλες. Η Microsoft κρατάει τα ονόματα αυτών των παιχνιδιών κρυφά, αλλά μοιράστηκε ότι τα δύο επικεντρώνονται στην εμπλοκή της κοινότητας, ενώ τα υπόλοιπα είναι μικρότερης κλίμακας παιχνίδια.
Άτομα της βιομηχανίας που γνωρίζουν περισσότερα,ενημέρωσαν το The Verge ότι οι τίτλοι που θα κάνουν πρώτα το άλμα μεταξύ των πλατφορμών είναι τα Hi-Fi Rush και Pentiment, ενώ θα ακολουθήσουν τα Sea of Thieves και Grounded. Παρά την κίνηση αυτή, ο Spencer υποστηρίζει ότι η προσέγγιση της Microsoft για τις αποκλειστικότητες του Xbox δεν έχει αλλάξει. Ωστόσο, αναμένει μείωση των αποκλειστικών τίτλων για την πλατφόρμα σε ολόκληρη τη βιομηχανία τα επόμενα χρόνια.
Ο Spencer θεωρεί αυτή την πρωτοβουλία ως ένα διερευνητικό βήμα, που επιτρέπει στη Microsoft να “μετρήσει” την ανταπόκριση στα παιχνίδια του Xbox σε άλλες πλατφόρμες. Υπάρχουν εικασίες ότι οι φιλοδοξίες της Microsoft για παρουσία των παιχνιδιών της σε πολλαπλές πλατφόρμες, θα μπορούσαν να επεκταθούν περαιτέρω, με πιθανές κυκλοφορίες για το PS5 σημαντικών AAA τίτλων όπως το Starfield και ένα παιχνίδι Indiana Jones.
Ενώ ο Spencer επιβεβαιώνει ότι το Starfield και το Indiana Jones δεν είναι μεταξύ των αρχικών τεσσάρων παιχνιδιών, δεν απορρίπτει μελλοντικές cross-platform κυκλοφορίες. Δίνει έμφαση στην ευέλικτη προσέγγιση του παιχνιδιού, που ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των gamers και στη δημιουργική κατεύθυνση.
Η Microsoft δεν σχεδιάζει να διαθέσει όλα τα παιχνίδια του Xbox σε αντίπαλες πλατφόρμες άμεσα, όμως η επιτυχία αυτής της αρχικής παρτίδας θα μπορούσε να οδηγήσει σε περισσότερες κυκλοφορίες για πολλαπλές πλατφόρμες. Άλλωστε είναι δεδομένη η σημαντική παρουσία της Microsoft στις πλατφόρμες του PlayStation και της Nintendo μέσω των παιχνιδιών των Activision Blizzard και Bethesda.
Η στρατηγική της Microsoft, που ονομάστηκε “Xbox Everywhere”, στοχεύει στην ανάπτυξη των franchises της αξιοποιώντας τις τρέχουσες βάσεις χρηστών άλλων πλατφορμών. Οι αποφάσεις σχετικά με το αν θα φέρει άλλα δημοφιλή franchises όπως το Gears of War, το Microsoft Flight Simulator και το επόμενο επεισόδιο του Doom σε κονσόλες εκτός Xbox, δεν έχουν ακόμη οριστικοποιηθεί, αλλά οι δυνατότητες επέκτασης είναι προφανείς.
Το σκεπτικό πίσω από αυτή τη στρατηγική είναι να ενισχυθεί η μακροπρόθεσμη επιτυχία του Xbox και να αντιμετωπιστεί η βραδύτερη αύξηση των συνδρομών Xbox Game Pass και των πωλήσεων Xbox κονσολών σε σύγκριση με το PlayStation 5 της Sony. Με τη διανομή περιεχομένου σε πολλαπλές πλατφόρμες, η Microsoft επιδιώκει να αξιοποιήσει νέες πηγές εσόδων.
Καθώς η Microsoft εξερευνά αυτή τη νέα κατεύθυνση, το feedback από τους φίλους του Xbox θα είναι ζωτικής σημασίας για τη διαμόρφωση των μελλοντικών αποφάσεων. Ο Spencer αναγνωρίζει τη σημασία των gaming κοινοτήτων και των βιβλιοθηκών παιχνιδιών έναντι των μεμονωμένων αποκλειστικοτήτων στον καθορισμό της πίστης στην πλατφόρμα.
Επιπλέον, η Microsoft υπαινίσσεται συναρπαστικές εξελίξεις στο hardware, συμπεριλαμβανομένης μιας κονσόλας Xbox επόμενης γενιάς, για να καθησυχάσει τους Xbox fans σχετικά με το μέλλον του Xbox hardware. Η πρόεδρος του Xbox,Sarah Bond, προανήγγειλε σημαντικές εξελίξεις στην επερχόμενη γενιά κονσολών.
Σε συνέντευξη του στο Verge, ο Spencer, όρισε το Xbox ως την κορυφαία πλατφόρμα παιχνιδιών και την επιχείρηση περιεχομένου της Microsoft, υπογραμμίζοντας τη σημασία του ως καταναλωτικού τομέα με γνώμονα την τεχνολογία και τη δημιουργικότητα. Απέφυγε να χαρακτηρίσει το Xbox αποκλειστικά ως κονσόλα, τονίζοντας την εξέλιξή του σε ένα ευρύτερο εμπορικό σήμα παιχνιδιών. Αυτή η στροφή προς το όραμα “Xbox παντού” θα μπορούσε ενδεχομένως να αναδιαμορφώσει την προσέγγιση της βιομηχανίας παιχνιδιών στην ανάπτυξη και τη διανομή παιχνιδιών. Αν η στρατηγική της Microsoft επιτύχει, θα μπορούσε να επαναπροσδιορίσει τα πρότυπα του gaming- αν όχι, η εταιρεία πιθανότατα θα επανεξετάσει τη στρατηγική της για να συνεχίσει να επεκτείνει την εμβέλεια του Xbox.