Ο Ελον Μασκ αποκάλυψε τα σχέδια του για το Robotaxi της Tesla: «Το μέλλον είναι πολύ συναρπαστικό»

elon musk

Η Tesla, ανέφερε άλλο ένα τρίμηνο αύξησης κερδών την Τετάρτη σε ακριβότερα οχήματα και ότι το σχέδιο παραγωγής της για το 2022 είναι σε καλό δρόμο, παρά τα συνεχιζόμενα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας και το χτύπημα από τα πρόσφατα μέτρα περιορισμού του COVID-19 στην Κίνα.

Η εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων υψηλής πτήσης του Έλον Μασκ σημείωσε νέο ρεκόρ σε τριμηνιαία κέρδη 3,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων (περίπου 251274,019 crore), μετά την αποκάλυψη νέων εργοστασίων στη Γερμανία και στην πολιτεία του Τέξας των ΗΠΑ, που έχουν ξεκινήσει εμπορικές παραδόσεις. Τα αποτελέσματα, αναμένεται επίσης να πυροδοτήσουν 23 δισεκατομμύρια δολάρια, (περίπου 175093,218 crore), σε νέες πληρωμές στον CEO Elon Musk, ήδη τον πλουσιότερο άνθρωπο στον κόσμο.

Ο Μασκ κατά τη διάρκεια της κλήσης για τα κέρδη, είπε ότι η Tesla αναμένει να παράγει μαζικά ένα ρομποταξί χωρίς τιμόνι ή πεντάλ μέχρι το 2024.

Πάντως, τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η εταιρεία, περιλαμβάνουν το αυξανόμενο κόστος πρώτων υλών, καθώς και μια διακοπή λειτουργίας για εβδομάδες στο εργοστάσιο της Σαγκάης μετά τους τελευταίους περιορισμούς της κινεζικής κυβέρνησης για τον COVID-19.

«Τα δικά μας εργοστάσια λειτουργούν κάτω από τη δυναμικότητά τους για αρκετά τρίμηνα, καθώς η αλυσίδα εφοδιασμού έγινε ο κύριος περιοριστικός παράγοντας, ο οποίος είναι πιθανό να συνεχιστεί μέχρι το υπόλοιπο του 2022», δήλωσε η Tesla στο δελτίο τύπου για τα κέρδη της.

Ακόμα ο Μασκ είπε ότι «φαίνεται πιθανό» η εταιρεία να παράγει περισσότερα από ενάμισι εκατομμύριο οχήματα το 2022, κάτι που θα είναι πάνω από τον μακροπρόθεσμο στόχο της εταιρείας για αύξηση της παραγωγής τουλάχιστον 50%.

«Αναπτυσόμαστε πολύ γρήγορα, χρόνο με τον χρόνο, και παραμένουμε σίγουροι ότι θα ξεπεράσουμε το 50 τοις εκατό ανάπτυξης στο ορατό μέλλον», δήλωσε ο Μασκ κατά την τηλεδιάσκεψη με επενδυτές και αναλυτές. «Το μέλλον είναι πολύ συναρπαστικό».

Οι επενδυτές από την άλλη, ανησυχούν ότι ο Μασκ αποσπάται από την προσφορά του στο Twitter τη στιγμή που η Tesla αυξάνει την παραγωγή σε νέα εργοστάσια στο Βερολίνο και το Τέξας.

«Οι εργοστασιακές ράμπες χρειάζονται χρόνο και το Gigafactory Austin και το Gigafactory Βερολίνου-Βρανδεμβούργου δεν θα διαφέρουν», δήλωσε η Tesla.

Τα νέα εργοστάσια θα είναι το κλειδί για την κάλυψη της ζήτησης και τη μείωση της εξάρτησης από το εργοστάσιό του στην Κίνα, το μεγαλύτερο εργοστάσιό του, το οποίο ανακάμπτει από το κλείσιμο του εργοστασίου.

Το Model 3 Tesla εμφανίζεται επί του παρόντος στην αρχική τιμή των 39.153 ευρώ.

Ο Μασκ, ο οποίος έχει μιλήσει εδώ και καιρό για την ανάγκη να γίνουν τα ηλεκτρικά οχήματα προσιτά για τις μάζες για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής, επέμεινε «θέλουμε οπωσδήποτε να κάνουμε τα EV όσο το δυνατόν πιο προσιτά».

«Ήταν πολύ δύσκολο όταν ο πληθωρισμός βρίσκεται σε υψηλό 40 ή 50 ετών», είπε ο Μασκ, ο οποίος σημείωσε πώς οι προμηθευτές επιδίωξαν αυξήσεις τιμών 20 έως 30 τοις εκατό για τα ανταλλακτικά.

 Αγώνας δρόμου για προσιτές τιμές

Για το τελευταίο τρίμηνο, η Tesla ανέφερε κέρδη 3,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων, αυξημένα κατά 658 τοις εκατό σε σχέση με την περσινή περίοδο, με άνοδο 81 τοις εκατό στα έσοδα στα 18,8 δισεκατομμύρια δολάρια.

Η εταιρεία παρήγαγε 305.407 αυτοκίνητα την περίοδο, ελαφρώς χαμηλότερα από το επίπεδο του προηγούμενου τριμήνου, αλλά αρκετά για να ωθήσει την παραγωγή πάνω από το ένα εκατομμύριο τους τελευταίους 12 μήνες.

Ο Οικονομικός Διευθυντής Zach Kirkhorn είπε ότι το εργοστάσιο της Tesla στη Σαγκάη «έχασε περίπου έναν μήνα κατασκευασμένο όγκο» λόγω του lockdown, αλλά ότι η παραγωγή «ξεκινά ξανά σε περιορισμένα επίπεδα και προσπαθεί να επιστρέψει στην πλήρη παραγωγή όσο το δυνατόν γρηγορότερα».

Ο Kirkhorn είπε ότι ο πληθωρισμός κόστους των πρώτων υλών είχε επιταχυνθεί κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου και το κόστος του δεύτερου τριμήνου τείνει “ελαφρώς υψηλότερα” από αυτό.

Καθώς τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας εξακολουθούν να υφίστανται, οι αναλυτές αυτοκινήτων έχουν προειδοποιήσει ότι η κατασκευή του EV θα μπορούσε να περιοριστεί από περιορισμένες πρώτες ύλες.

Ο αναλυτής της ISeeCars, Karl Brauer, ανέφερε το αυξανόμενο κόστος για το λίθιο, το παλλάδιο και το νικέλιο ως πρόκληση για την Tesla και την αυτοκινητοβιομηχανία γενικότερα.

«Οι ανησυχίες για το κόστος και την προμήθεια σχετικά με διάφορα εξαρτήματα μπαταριών δεν εξαφανίζονται και πιθανότατα θα αυξηθούν καθώς αυξάνεται η παγκόσμια παραγωγή και ζήτηση EV», είπε ο Brauer.

“Τα ηλεκτρικά οχήματα πάλευαν πάντα να είναι τόσο οικονομικά όσο τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης. Και υπάρχει κάθε ένδειξη ότι ο αγώνας θα συνεχιστεί.”

Ο Μασκ αναγνώρισε ορισμένες από αυτές τις προκλήσεις για τα EV, καλώντας τους επιχειρηματίες να επικεντρωθούν στην κατασκευή προμήθειας λιθίου.

Ο Μασκ είπε ότι το λίθιο είναι υπεύθυνο για την αύξηση του κόστους και “ένας περιοριστικός παράγοντας” για την ανάπτυξη των ηλεκτρικών οχημάτων.

Ενθάρρυνε τις εταιρείες να μπουν στον κλάδο του λιθίου, κάτι που, όπως είπε, θα δημιουργήσει υψηλά περιθώρια κέρδους χάρη στις υψηλές τιμές.

“Μπορούν, παρακαλώ, περισσότεροι άνθρωποι να μπουν στην επιχείρηση λιθίου;” είπε ο Μασκ. “Τα περιθώρια λιθίου αυτή τη στιγμή είναι ουσιαστικά περιθώρια λογισμικού…Σας αρέσει να κόβετε χρήματα; Λοιπόν, η επιχείρηση λιθίου είναι για εσάς.”

Είπε επίσης ότι η Tesla θα έχει «μερικές συναρπαστικές ανακοινώσεις τους επόμενους μήνες» σχετικά με την εξασφάλιση πρώτων υλών για μπαταρίες.

Ο Μασκ είπε ότι οι δικές του κυψέλες 4.680 μπαταριών θα αποτελέσουν κίνδυνο για την παραγωγή του επόμενου έτους, εάν δεν επιλύσει την παραγωγή όγκου μέχρι τις αρχές του 2023. «Αλλά είμαστε πολύ σίγουροι ότι θα το κάνουμε». Είπε επίσης, ως μετριασμό του κινδύνου, θα χρησιμοποιήσει επίσης τις υπάρχουσες, 2.170 κυψελών μπαταρίες της για οχήματα που κατασκευάζονται στο Τέξας.

Τα αποτελέσματα είναι τα τελευταία σε μια σειρά ισχυρών κερδών που έχουν φέρει επιτυχία στον Μασκ, ο οποίος πρόσφατα ξεκίνησε μια αυτόκλητη προσφορά για την απόκτηση του Twitter.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Κατασκευή Ιστοσελίδων WEBTEC