Οι Έλληνες της Βαρκελώνης: η ελληνική παρουσία στην MWC 2014
Η ECONAIS είναι μια εταιρεία που ασχολείται με αυτό που έχει επικρατήσει να ονομάζεται ως το «internet των πραγμάτων», κατασκευάζοντας Wi-Fi modules. Πρόκειται για επεκτάσεις που μπορούν να ενσωματωθούν σε συσκευές κάθε είδους, επιτρέποντάς τον χειρισμό τους μέσω διαδικτύου.
Η INNOETICS δραστηριοποιείται εδώ και χρόνια στην ανάπτυξη τεχνολογιών μετατροπής κειμένου σε ομιλία που προορίζονται για χρήση σε μια πληθώρα προϊόντων και υπηρεσιών. Στα σχέδια της εταιρείας για το 2014 περιλαμβάνεται η ανάπτυξη περισσότερων από 12 νέων φωνών και γλωσσών.
Η Jupitee έχει αναπτύξει μια online πλατφόρμα που επιτρέπει την δημιουργία εγγενών (native) εφαρμογών για κινητά τηλέφωνα, υποστηρίζοντας τόσο το Android όσο και το iOS. Ακολουθώντας ένα μοντέλο ετήσιων συνδρομών, η Jupitee προσφέρει στους πελάτες της τη δυνατότητα να αποκτήσουν σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα και χωρίς μεγάλο κόστος εφαρμογή για iPhone, Android, αλλά και μια HTML5 έκδοση για όλες τις υπόλοιπες πλατφόρμες.
Η Contests-4-Causes δραστηριοποιείται στον χώρο της κοινωνικής δικτύωσης και στην Βαρκελώνη παρουσίασε το πρώτο της προϊόν. Πρόκειται για το CONTESTS, μια mobile εφαρμογή που απευθύνεται σε ανθρώπους που θέλουν να υποστηρίξουν πρωτοβουλίες ή να συμμετάσχουν σε διαγωνισμούς, σε εταιρείες ή δημόσια πρόσωπα που θέλουν να ενισχύσουν το κοινωνικό τους προφίλ αλλά και σε πρωτοβουλίες που χρειάζονται οικονομική υποστήριξη για να εκπληρώσουν τους σκοπούς τους.
Το PeekInToo είναι μια εφαρμογή για iPhone και Android που δίνει στους χρήστες τη δυνατότητα να «ρίξουν μια ματιά» σε εκδηλώσεις που μπορεί να συμβαίνουν σε οποιοδήποτε σημείο του κόσμου. Αυτό γίνεται μέσω σύντομων βίντεο 12 δευτερολέπτων που παράγονται από χρήστες που τυχαίνει να βρίσκονται στη συγκεκριμένη εκδήλωση.
To SBOING είναι μια εφαρμογή που επιτρέπει την συλλογή, επεξεργασία και διαμοιρασμό πληροφοριών που αφορούν την κίνηση στους δρόμους. Οι χρήστες καταγράφουν τις διαδρομές τους και τις ανταλλάσσουν μεταξύ τους. Αξιοποιώντας αυτά τα δεδομένα, το SBOING προσφέρει ακριβέστερες πληροφορίες που τις διαθέτει τόσο στους χρήστες του όσο και σε τρίτες εφαρμογές πλοήγησης μέσω GPS.
Το SocialSensor, που βρίσκεται ακόμη υπό ανάπτυξη και συντονίζεται από το Εθνικό Κέντρο Έρευνας κι Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ), απευθύνεται σε πιο εξειδικευμένα κοινά όπως δημοσιογράφοι ή διαφημιστές, επιτρέποντάς τους να εντοπίσουν πρώτοι νέες τάσεις (trends), χρήστες με μεγάλη επιρροή και, γενικότερα, ενδιαφέρον περιεχόμενο. Επιπλέον, το SocialSensor μπορεί να κάνει εκτίμηση για το πόσο «αληθής» είναι μια πληροφορία που αντλείται από τα κοινωνικά δίκτυα.
Πέρα από τις προαναφερθείσες startup, όμως, το παρών στην Βαρκελώνη έδωσαν και φέτος περισσότερες από 30 ακόμη εταιρείες και οργανισμοί, μεταξύ των οποίων το Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο και το τμήμα Διαφήμισης και Δημοσίων Σχέσεων του Παντείου Πανεπιστημίου. Την πλήρη λίστα των συμμετεχόντων στην ελληνική αποστολή μπορείτε να βρείτε στον ιστοχώρο του ΣΕΚΕΕ.