Οι οδηγοί ταξί συνασπίζονται κατά της Uber
Εάν πριν από λίγα χρόνια ο Νο 1… εχθρός των αυτοκινητιστών ταξί ήταν η απελευθέρωση του κλάδου τους, σήμερα η μεγαλύτερη απειλή τους συνοψίζεται σε μόλις τέσσερα γράμματα: Uber. Με τα σχέδια επέκτασης στην ελληνική αγορά της αμερικανικής start up που προσφέρει μισθωμένες υπηρεσίες μετακίνησης, μέσω smartphone, να βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη, το συνδικάτο αυτοκινητιστών ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) παίρνει τα μέτρα του.
Έτσι, το ΣΑΤΑ με «μανιφέστο» καλεί τους «Έλληνες ταξιτζήδες» να βρίσκονται σε ετοιμότητα. «Η τακτική της uber και κάθε παρόμοιας με την uber εταιρείας, είναι πλέον γνωστή – πρώτα χρησιμοποιεί τα ταξί ως δόλωμα για να εισέλθει νόμιμα σε μια αγορά και μετά χρησιμοποιεί οποιοδήποτε ΙΧ αυτοκίνητο» αναφέρεται σχετικά.
«Κανείς ταξιτζής μη γίνει συνεργάτης της uber, κανείς ταξιτζής μην γίνει δούρειος ίππος για τα σχέδια της εταιρίας που έχει στοχοποιήσει το μεταφορικό έργο των ταξί σε όλο τον κόσμο» τονίζεται στην σχετική ανακοίνωση.
«Συσπειρωθείτε στα ραδιοταξί»
Το Συνδικάτο ζητά από τους αυτοκινητιστές να συσπειρωθούν στα ραδιοταξί σε όλη τη χώρα «για να κρατήσουμε το μεταφορικό έργο για το ταξί εμείς οι ίδιοι».
«Όσοι ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα και κερδίζουν από μας έχουν μοναδικό στόχο να φτιάξουν το πελατολόγιό τους με την συμβολή τη δική μας και μετά να μας εξαφανίσουν. Μόνο τα ράδιο ταξί είναι οργανωμένες επιχειρήσεις εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού από εμάς τους ίδιους και χρησιμοποιούν για την εξυπηρέτηση των πολιτών κάθε μορφής τεχνολογία για τον σκοπό αυτό . Μόνο λέμε, ναι, στην τεχνολογία, με τους κανόνες που ορίζει η ελληνική νομοθεσία. Όχι στους νταβατζήδες από όπου κι αν προέρχονται» σημειώνει χαρακτηριστικά η ανακοίνωση που συνυπογράφουν ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ Θύμιος Λυμπερόπουλος και ο Γενικός Γραμματέας Κωνσταντίνος Δήμος.
«Σε συνεργασία με το υπουργείο»
Όπως ακόμη επισημαίνεται, το Συνδικάτο «σε συνεργασία με το Υπουργείο Μεταφορών έχει δρομολογήσει όλες τις απαραίτητες ενέργειες για να σταματήσει κάθε προσπάθεια εισόδου της Uber στη χώρα μας».
Οι αυτοκινητιστές φαίνεται να αναφέρονται στη ρύθμιση που περιέχει το νομοσχέδιο «ρυθμίσεις μεταφορών, τηλεπικοινωνιών και δημοσίων έργων» του υπουργείου Υποδομών και προβλέπει για τους «πειρατές» οδηγούς ταξί πρόστιμα από 200 ευρώ έως 800 ευρώ και αφαίρεση της άδειας και των πινακίδων κυκλοφορίας από 10 έως 30 ημέρες». Ταυτόχρονα, το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο, φαίνεται να «προστατεύει» τους αυτοκινητιστές, καθώς μεταφορικό έργο μπορούν να παρέχουν μόνο εταιρείες ενοικιαζομένων οχημάτων που διαθέτουν οδηγό και παρέχουν μεταφορικό έργο διάρκειας έως 6 συνεχών ωρών.
Η αξία του Uber θα αγγίξει τα 40 δισ. δολ.
Και μπορεί οι συνδικαλιστές στα ταξί να αναφέρουν ότι εάν το Uber λειτουργήσει στην Ελλάδα «οι πελάτες θα βρίσκονται στο έλεος κάθε καουμπόι», ωστόσο η αξία της start up, σύμφωνα με χθεσινό δημοσίευμα του Bloomberg, θα εκτοξευθεί στα 40 δισ. δολάρια, εάν καταφέρει να ολοκληρώσει τον, εν εξελίξει, κύκλο χρηματοδότησης. Πάντως, η αύξηση της αξίας της εταιρείας, είναι, μάλλον, ευθέως ανάλογη των νομικών αντιδράσεων που συναντά, παγκοσμίως.
Το τελευταίο επεισόδιο του νομικού κυνηγητού που υφίσταται η Uber έλαβε, χθες, χώρα στη Νεβάδα των ΗΠΑ. Εκεί η λειτουργία της εταιρείας ανεστάλη, με δικαστική απόφαση, εωσότου εκδοθεί η οριστική απόφαση σε μηνυτήρια αναφορά που κατατέθηκε εναντίον της με το σκεπτικό ότι η εταιρεία λειτουργεί παράνομα.
Επίσης, στο Παρίσι η δικαιοσύνη καταδίκασε την εταιρεία με πρόστιμο 100.000 ευρώ, θεωρώντας ότι οι υπηρεσίες που προσφέρει είναι παράνομες, ενώ με δικαστικό μπλόκο είναι αντιμέτωπη η UBer στη Βαρκελώνη. Στις Βρυξέλλες οι οδηγοί της Uber απειλούνται με πρόστιμο μέχρι 10.000 ευρώ, ενώ σε Δουβλίνο, Λονδίνο και Στοκχόλμη η εταιρεία λειτουργεί ανεμπόδιστα.
Πώς λειτουργεί το Uber
Η εφαρμογή του Uber απευθύνεται, κατά βάση, στους χρήστες smartphones στο εξωτερικό για την ώρα. Οι τελευταίοι αφότου εγγραφούν συμπληρώνοντας τα στοιχεία τους σε ειδική πλατφόρμα, μπορούν να κάνουν χρήση της υπηρεσίας.
Συγκεκριμένα, το app αφότου εντοπίσει τη γεωγραφική θέση του χρήστη μέσω του GPS του κινητού τηλεφώνου, του επιτρέπει να επιλέξει το είδος του οχήματος που επιθυμεί για την μετακίνησή τους. Στη συνέχεια ο χρήστης θα πρέπει να επιλέξει «request» ώστε να εντοπίσει τον πλησιέστερο -στην τοποθεσία που βρίσκεται- διαθέσιμο οδηγό.
Πηγή: capital.gr