Οι «πειρατές» έρχονται αντιμέτωποι με… την πειρατεία
Η Greenheart Games, μια μικρή developer από την Αυστραλία, αποφάσισε να δείξει στους πειρατές τη δική της πλευρά με το πρώτο της παιχνίδι, το «Game Dev Tycoon», ένα management simulation για PC, Mac και Linux, όπου μπορείτε να διαχειριστείτε το δικό σας στούντιο παραγωγής παιχνιδιών. Αν το concept σας θυμίζει το Game Dev Story της Kairosoft για το iPhone, έχετε δίκιο, μιας και οι developers δηλώνουν ότι εμπνεύστηκαν από αυτό
Οι Patrick και Daniel Klug, τα δύο, όλα κι όλα, μέλη της εταιρίας, αποφάσισαν να κάνουν ένα πείραμα: λίγο αφότου κυκλοφόρησε το παιχνίδι τους, ανέβασαν μια cracked version του παιχνιδιού σε ένα torrent site.
Όπως υποψιάζονταν, τα downloads χτύπησαν κόκκινο, αλλά η παγίδα ήταν αλλού: η πειρατική έκδοση του παιχνιδιού περιείχε μια ειδική ρύθμιση, με την οποία το παιχνίδι που έφτιαχνε το στούντιο του παίκτη έπεφτε θύμα πειρατείας, με αποτέλεσμα το στούντιο να μην μπορεί να έχει κέρδος και, αργά ή γρήγορα, να χρεοκοπεί. Με αυτό, τα αδέρφια ήθελαν να δείξουν στον παίκτη τις συνέπειες της πειρατείας για ένα μικρό στούντιο.
Η συνέχεια, ωστόσο, ήταν το λιγότερο σουρεαλιστική και πραγματικά λέει πάρα πολλά για το μέσο πειρατή. Πολύ σύντομα, εμφανίστηκαν σε διάφορα fora του ίντερνετ παράπονα από παίκτες για τα χαμένα τους κέρδη λόγω της πειρατείας!
«Τα κέρδη μου είναι μηδαμινά», γκρινιάζει ένας. «Φτιάχνω ένα καλούτσικο παιχνίδι που παίρνει 9-10 και δε βγάζω κέρδος εξαιτίας της πειρατείας. Ίσως να κάνω έρευνα για κανένα DRM…» Η ειρωνεία θα ήταν αβάσταχτη αν δεν ήταν τόσο γλυκιά.
«Γιατί υπάρχουν τόσοι πολλοί που το κατεβάζουν παράνομα; Με καταστρέφουν!» θρηνεί ένας άλλος. «Είχα 5 εκατομμύρια και τότε όλοι άρχισαν να αντιγράφουν ό,τι έφτιαχνα, ακόμα κι αν είχε καλές βαθμολογίες. Δεν είναι δίκαιο».
Τα γέλια όμως παγώνουν όταν μαθαίνουμε ότι η Greenheart ακόμη δεν έχει βγάλει σχεδόν καθόλου χρήματα από το Game Dev Tycoon – το οποίο πωλείται για το αστρονομικά υπέρογκο υπερποσό των – κρατηθείτε – 6 ευρώ, χωρίς καθόλου DRM. Τα στοιχεία της εταιρίας δείχνουν ότι 214 άτομα αγόρασαν το παιχνίδι της, ενώ 3.104 το παίζουν παράνομα.
Παρόλα αυτά, οι devs αναγνωρίζουν ότι το DRM είναι μια λύση στην οποία δεν θέλουν να καταφύγουν, καθώς θεωρούν ότι πρόκειται για κάτι που απλώς ταλαιπωρεί τους νόμιμους αγοραστές ενός παιχνιδιού, χωρίς να εμποδίζει τους πειρατές.
Είναι προφανές (και ο Patrick Klug, αναγνωρίζει πλήρως ότι πολλοί παίκτες μπορεί να μην μπορούν να διαθέσουν 6 ευρώ – δεν τα βάζει με αυτούς) ότι το θέμα δεν είναι μόνο οικονομικό, αλλά και υπόθεση νοοτροπίας, ειδικά όταν έχει να κάνει με παιχνίδια από μικρές, ανεξάρτητες εταιρίες.