RedNote, ο νέος αντίπαλος του TikTok -Γιατί χιλιάδες Αμερικανοί συρρέουν στην κινεζική εφαρμογή
Καθώς το TikTok αντιμετωπίζει μια πιθανή απαγόρευση στις ΗΠΑ, χιλιάδες χρήστες στρέφονται σε μια άγνωστη κινεζική εναλλακτική εφαρμογή που ονομάζεται RedNote.
Τη Δευτέρα, η εφαρμογή, που ανήκει σε κινεζική εταιρεία και είναι γνωστή ως «Xiaohongshu», έγινε η πιο κατεβασμένη δωρεάν εφαρμογή στο App Store της Apple στις ΗΠΑ.
Το όνομα της εφαρμογής έχει συνδεθεί με το κόκκινο χρώμα του Κομμουνιστικού Κόμματος της Κίνας, αν και γενικά στην κινεζική κουλτούρα το κόκκινο θεωρείται σύμβολο καλής τύχης και ευημερίας.
Το RedNote παραπέμπει επίσης στην κινεζική παράδοση της ανταλλαγής κόκκινων φακέλων που περιέχουν χρηματικά δώρα και ευχές.
Στο RedNote υποδέχονται τους «πρόσφυγες του TikTok», χρήστες του TikTok που εγκαταλείπουν την πλατφόρμα ενόψει της πιθανής απαγόρευσης τη Κυριακή 19 Ιανουαρίου.
Εάν ο ιδιοκτήτης του TikTok δεν πουλήσει την πλατφόρμα σε μη «ξένο αντίπαλο» μέχρι τότε, θα είναι παράνομο αμερικανικές υπηρεσίες διαδικτύου να τη στηρίζουν ή να τη διανέμουν.
Αλλά πώς λειτουργεί το RedNote; Και είναι πραγματικά τόσο διαφορετικό από το TikTok;
Τι είναι το RedNote, το νέο TikTok
Το RedNote, γνωστό στην Κίνα ως Xiaohongshu (που σημαίνει «Μικρό Κόκκινο Βιβλίο» στα Μανδαρινικά), είναι μια κινεζική πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης και ηλεκτρονικού εμπορίου.
Λανσαρίστηκε στη Σαγκάη το 2013 και συνδυάζει στοιχεία από το Instagram, το TikTok και το Pinterest, επιτρέποντας στους χρήστες να μοιράζονται περιεχόμενο για τον τρόπο ζωής, κριτικές προϊόντων και σύντομα βίντεο.
Το RedNote επιτρέπει επίσης τη ζωντανή μετάδοση βίντεο και προσφέρει ενσωματωμένες δυνατότητες ηλεκτρονικού εμπορίου, δίνοντας τη δυνατότητα στους χρήστες να ψωνίζουν απευθείας μέσα από την εφαρμογή.
Ενώ το TikTok επικεντρώνεται σε βίντεο σύντομης διάρκειας, το RedNote περιλαμβάνει επίσης εικόνες, κριτικές και συζητήσεις της κοινότητας.
Με περισσότερους από 300 εκατομμύρια ενεργούς μηνιαίους χρήστες, η πλατφόρμα έχει αποκτήσει δημοτικότητα ως εναλλακτική λύση στο TikTok, εν μέσω ανησυχιών για πιθανή απαγόρευση του τελευταίου στις ΗΠΑ.
Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, το RedNote γνώρισε εκρηκτική ανάπτυξη, κυρίως ανάμεσα σε νεαρούς Κινέζους χρήστες, ιδιαίτερα γυναίκες, οι οποίες πλέον αποτελούν το 79% των ενεργών μηνιαίων χρηστών της πλατφόρμας, σύμφωνα με το New York Post.
Παρόλο που οι δύο εφαρμογές φαίνονται παρόμοιες, το RedNote δεν είναι κλώνος του TikTok και ανήκουν σε διαφορετικές εταιρείες, η πρώτη στη Xingyin Information Technology με έδρα τη Σαγκάη και η δεύτερη στη ByteDance με έδρα το Πεκίνο.
Το RedNote λανσαρίστηκε το 2013 – τρία χρόνια πριν από το TikTok – και είναι δημοφιλές εδώ και χρόνια στην Κίνα, αλλά τώρα αρχίζει να ανακαλύπτεται από το δυτικό κοινό.
Όπως και στο TikTok, οι χρήστες του RedNote κάνουν κάθετo scroll στα feed σύντομων βίντεο που βασίζονται στα ενδιαφέροντά τους.
Η διαδικασία εγγραφής στο RedNote είναι αρκετά απλή, αν και απαιτεί προσωπικά δεδομένα, όπως το όνομά σας, την ηλικία, τη διεύθυνση email και τον αριθμό τηλεφώνου σας.
Αν χρησιμοποιήσετε τον αριθμό τηλεφώνου σας για σύνδεση, θα χρειαστεί να εισαγάγετε έναν κωδικό επαλήθευσης.
Αφού κατεβάσετε τη δωρεάν εφαρμογή στο τηλέφωνό σας, μπορείτε να συνδεθείτε με τον αριθμό τηλεφώνου σας ή εναλλακτικά μέσω του λογαριασμού σας σε Apple ή Google.
Στη συνέχεια, επιλέγετε το φύλο, την ηλικία και τα ενδιαφέροντά σας, όπως ταξίδια, φυσική κατάσταση, ζωγραφική, κατοικίδια, συνταγές, ταινίες και βιντεοπαιχνίδια.
Μετά, πατάτε «start exploring» και οδηγείστε στην αρχική οθόνη, όπου θα εμφανιστεί μια σειρά εξατομικευμένων βίντεο με βάση τις επιλογές σας.
Πατώντας στο εικονίδιο ενός κόκκινου σταυρού στο κάτω μέρος της οθόνης, μπορείτε να δημιουργήσετε και να μοιραστείτε δικές σας δημοσιεύσεις, ενώ μπορείτε επίσης να σχολιάσετε τις δημοσιεύσεις άλλων χρηστών.
Γιατί οι χρήστες του TikTok πάνε στο RedNote;
Το TikTok ενδέχεται να απαγορευτεί σε όλη την επικράτεια των ΗΠΑ στις 19 Ιανουαρίου, γεγονός που κάνει τους χρήστες να αναζητούν εναλλακτικές με παρόμοια χαρακτηριστικά.
Νομοθεσία στις ΗΠΑ ορίζει ως προθεσμία την 19η Ιανουαρίου για την ByteDance να πουλήσει την δημοφιλή πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης ή να αντιμετωπίσει απαγόρευση για λόγους εθνικής ασφάλειας.
Ο δικηγόρος του TikTok, Noel Francisco, δήλωσε ότι θα ήταν αδύνατο να ολοκληρωθεί η πώληση της εφαρμογής σύντομων βίντεο, που χρησιμοποιείται από 170 εκατ. Αμερικανούς, μέχρι την προθεσμία, και ότι η πλατφόρμα θα «σκοτεινιάσει» γρήγορα και «ουσιαστικά θα κλείσει».
Το TikTok ισχυρίζεται επίσης ότι η απόφαση θα αποτελούσε παραβίαση της ελευθερίας του λόγου για τα εκατομμύρια των Αμερικανών χρηστών.
Οι εντυπώσεις για το RedNote
Παρόλο που η κύρια γλώσσα του RedNote είναι τα Μανδαρινικά, αναφέρεται ότι οι Αμερικανοί χρήστες λαμβάνουν βοήθεια για να πλοηγηθούν στην πλατφόρμα από τη συντριπτικά ανατολική βάση χρηστών.
Αντίστοιχα, οι Αμερικανοί «βοηθούν τους Κινέζους με τις ασκήσεις τους στα Αγγλικά», σύμφωνα με έναν χρήστη του X (Twitter).
Στο X, άλλοι χρήστες μοιράζονται τις εμπειρίες τους, με έναν να γράφει: «Οι υπάρχοντες [χρήστες του RedNote] είναι εξαιρετικά φιλόξενοι».
Κάποιος ανέφερε ότι οι Αμερικανοί «βρίσκουν τον εαυτό τους να έχουν υπέροχες αλληλεπιδράσεις με εκατομμύρια Κινέζους πολίτες στην εφαρμογή και, άθελά τους, να αναιρούν δεκαετίες αμερικανικής προπαγάνδας».
Ένας άλλος χρήστης δημοσίευσε ένα βίντεο από το RedNote, όπου ένας Κινέζος χρήστης απευθύνεται στους Αμερικανούς λέγοντας: «Είναι τόσο υπέροχο που είστε εδώ».