Social Sweepster, η εταιρεία που «καθαρίζει» τις… άβολες φωτογραφίες μας σε Facebook και Twitter
Το καθημερινό ποστάρισμα φωτογραφιών είναι μια συνηθισμένη πρακτική για όλους τους χρήστες των social media. Πολλές φορές, μάλιστα, ούτε που διανοούνται πως αυτές οι φωτογραφίες μπορούν αργότερα να τους προκαλέσουν προβλήματα. Προσωπικά ή επαγγελματικά.
Και επειδή τα social media είναι χαοτικά και ο χρόνος πολύτιμος για να «καθαρίσει» κανείς τις φωτογραφίες του από τον προσωπικό του λογαριασμό, αυτό το δύσκολο και χρονοβόρο έργο αναλαμβάνει η αμερικανική εταιρεία Social Sweepster.
Η συγκεκριμένη εταιρεία Social ειδικεύεται σε αυτό ακριβώς το αντικείμενο: την εξέταση και τον «καθαρισμό» των σελίδων του χρήστη στο Facebook και το Twitter από φωτογραφίες και δημοσιεύσεις που ενδεχομένως να αποθάρρυναν έναν εν δυνάμει εργοδότη από το να προσφέρει εργασία στον υποψήφιο. Όπως αναφέρεται σε σχετικό δημοσίευμα των NY Times, η εταιρεία ιδρύθηκε από τον Τομ ΜακΓκράθ, απόφοιτο του Indiana University, και το «αβαντάζ» της σε σχέση με άλλες αντίστοιχες φίρμες είναι ότι δεν αναζητά μόνο «επίφοβο» κείμενο, αλλά και φωτογραφίες.
Δύο άλλες εταιρείες με αντίστοιχο αντικείμενο είναι η SimpleWash, η οποία διερευνά τους λογαριασμούς Facebook και Twitter για «επικίνδυνες» λέξεις- κλειδιά, και η Socially Clean, η οποία αναλύει το προφίλ στο Facebook και τις δημοσιεύσεις στις οποίες έχει προβεί σε προφίλ φίλων. Ωστόσο, αν και οι δύο εταιρείες μπορούν να «διαβάσουν» το κείμενο στις φωτογραφίες, δεν έχουν τη δυνατότητα να αναλύσουν το περιεχόμενο των εικόνων των ίδιων. Κατά τον ΜακΓκράθ, ο εντοπισμός πιθανών «άβολων» φωτογραφιών που συνδέονται με την online ταυτότητα ενός χρήστη θα ήταν ευκολότερος εάν την δουλειά αναλάμβαναν υπολογιστές.
Εάν ο χρήστης παρέχει στο Social Sweepster πρόσβαση στον λογαριασμό Facebook ή Twitter του, αυτό αρχίζει να «σκανάρει» το timeline μέχρι και το 2005. Τα φίλτρα του μπορούν να εντοπίζουν φωτογραφίες με αντικείμενα που μπορεί να είναι εν δυνάμει «επικίνδυνα», καθώς συνδέονται με ιδιαίτερες… καταστάσεις, όπως κουτάκια ή μπουκάλια μπύρας κ.α. Στη συνέχεια ο χρήστης μπορεί να διαχειριστεί τις υποδειχθείσες φωτογραφίες όπως επιθυμεί.
Η υπηρεσία αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε beta, και κατά τον ΜακΓκράθ η εταιρεία θα επιτρέπει στους χρήστες να σκανάρουν δωρεάν διάστημα κάποιων μηνών και θα χρεώνει για τον έλεγχο πιο μεγάλων χρονικών διαστημάτων.