Τα social media που προτιμούν περισσότερο οι έφηβοι των ΗΠΑ
Μια μελέτη με άκρως ενδιαφέροντα αποτελέσματα πραγματοποίησε το Κέντρο Ερευνών Pew, σχετικά με τις προτιμήσεις των εφήβων στις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης και όχι μόνο. Αυτό που προκύπτει, είναι ότι πλέον το Facebook δεν αποτελεί την πρώτη προτίμησή τους, καθώς το έχουν ξεπεράσει αισθητά σε δημοτικότητα το YouTube, το Instagram και το Snapchat.
Η έρευνα, η οποία έγινε στη διάρκεια του Απριλίου και του Μαΐου 2018, δείχνει ότι, σε σχέση με πριν μια τριετία, αφενός οι προτιμήσεις των εφήβων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν πλέον πολύ μεγαλύτερη ποικιλία και αφετέρου ότι η κυριαρχία του Facebook αποτελεί παρελθόν.
To 85% των εφήβων στις ΗΠΑ ηλικίας 13 έως 17 ετών δήλωσαν ότι χρησιμοποιούν το YouTube, το 72% το Instagram και το 69% το Snapchat, ενώ μόνο το 51% χρησιμοποιούν το Facebook (έναντι ποσοστού 71% το 2015) και το 32% το Twitter.
Από άποψη συχνότητας χρήσης, πιο συχνά οι έφηβοι δηλώνουν ότι χρησιμοποιούν το Snapchat (35%) και ακολουθούν το YouTube (32%), το Instagram (15%), το Facebook (10%) και το Twitter (3%).
Το 95% των Αμερικανών εφήβων είναι κάτοχοι smartphones, έναντι ποσοστού 73% το 2015, ενώ το 45% δήλωσαν ότι βρίσκονται online «σχεδόν συνεχώς», έναντι ποσοστού 24% το 2015. Περισσότερα κορίτσια (50%) από ό,τι αγόρια (39%) δηλώνουν ότι βρίσκονται online «σχεδόν συνεχώς». Επίσης το 90% των εφήβων ανέφεραν ότι παίζουν βιντεοπαιγνίδια (με όλα αυτά, πότε άραγε διαβάζουν;).
Στην ερώτηση τι είδους επίδραση πιστεύουν ότι έχουν στη ζωή τους τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι έφηβοι εμφανίζονται… χωρισμένοι στα τρία: το 31% θεωρούν θετική την επίδραση, το 24% αρνητική, ενώ το 45% ούτε θετική ούτε αρνητική.
Όπως αναμεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι το Facebook τείνουν να το προτιμούν έφηβοι χαμηλότερου οικογενειακού εισοδήματος, ενώ οι νέοι από πλουσιότερες οικογένειες είναι αυτοί που το αποφεύγουν περισσότερο.
Όσον αφορά τη σύγκριση στα φύλα, τα κορίτσια χρησιμοποιούν περισσότερο το Snapchat από ό,τι τα αγόρια, ενώ οι γένους αρσενικού έφηβοι χρησιμοποιούν περισσότερο το YouTube.