Τεχνολογία Streaming: Μια νέα εποχή για τους διαδικτυακούς χρήστες
Οι εποχές που για να παρακολουθήσουμε ένα βίντεο στον υπολογιστή μας μέσω του διαδικτύου, αλλά έπρεπε να περιμένουμε ώρες ολόκληρες μέχρι να «κατεβάσουμε» το αρχείο και στη συνέχεια να αρχίσει η παραγωγή του ανήκουν πλέον στο παρελθόν. Η αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος ήρθε με την ανάπτυξη μιας νέας τεχνολογίας η οποία επιτρέπει τη δυνατότητα αποστολής συμπιεσμένου ψηφιακού βίντεο μέσω δικτύων.
Η τεχνολογία streaming αποτελεί μια από τις πιο εντυπωσιακές και ταυτόχρονα αναπτυσσόμενες τεχνολογίες στον χώρο του διαδικτύου δημιουργώντας μια νέα αγορά, αλλά και προσφέροντας τεράστιες δυνατότητες στους χρήστες.
Η χρήση των streaming media αυξήθηκε τα τελευταία χρόνια τόσο για λόγους ψυχαγωγίας αλλά και ως «όχημα» για την προώθηση, αγορά, πώληση προϊόντων και υπηρεσιών των κορυφαίων εταιρειών. Για πολλές από τις εταιρείες αυτές η νέα αυτή τεχνολογική δυνατότητα άρχισε να μετατρέπεται σταδιακά από μια «μόδα» του «καλό θα ήταν να το έχουμε και εμείς» σε ένα σημαντικό κομμάτι της παρουσίας τους στην αγορά, αφού πλέον καλούνται να παρακολουθούν και να αξιολογούν τις νέες τάσεις των χρηστών προκειμένου να διαπιστώνουν ότι οι υπηρεσίες που παρέχουν έχουν την ανταπόκριση που αναμένουν από τους θεατές.
Άλλος ένας σημαντικός παράγοντας για την εξάπλωση της συγκεκριμένης τεχνολογίας αποτέλεσε και η σύγκλιση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης με τα smartphones. Ο κάθε χρήστης δεν απολαμβάνει μόνο παθητικά τις νέες δυνατότητες που υπάρχουν, αλλά μπορεί να γίνει και ενεργό μέρος της όλης διαδικασίας με το να παράγει και να διανέμει τα δικά του βίντεο σε ζωντανή μετάδοση.
Οι χρήστες του διαδικτύου ανήκουν πλέον σε μια παγκόσμια κοινότητα διαμοιρασμού υλικού. Αυτό αποδεικνύεται φυσικά και από την τεράστια ανταπόκριση που έχουν πλέον τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στους ανθρώπους. Μέσω της τεχνολογίας του streaming οι χρήστες διασκεδάζουν, έρχονται πιο κοντά, μοιράζονται ταινίες, μουσική ακόμη και πράγματα που αφορούν την τέχνη.
Ραδιόφωνο, τηλεόραση, cd players, mp3, smartphones και πλέον διαδίκτυο. Από παντού πλέον μπορείς να ακούσεις μουσική ότι ώρα και αν θέλεις. Η εξάπλωση του streaming στον χώρο της μουσικής είναι ραγδαία τα τελευταία χρόνια. Σύμφωνα με την Nielsen SoundScan το 2014 τα «streamed songs» άγγιξαν τα 164 εκατομμύρια. Επρόκειτο για μια αύξηση του 54% σε σχέση με το 2013.
Όλοι οι καλλιτέχνες πλέον προωθούν τα τραγούδια τους και τις νέες δισκογραφικές τους δουλειές μέσω του διαδικτύου. Ακόμη και τα τραγούδια των Beatles που διαλύθηκαν εδώ και αρκετά χρόνια είναι πλέον διαθέσιμα στο κοινό μέσω των υπηρεσιών streaming της μεταφοράς δηλαδή δεδομένων ήχου και εικόνας σε πραγματικό χρόνο μέσω ενός δικτύου εφαρμογών.
Το βασικότερο πλεονέκτημα του audio streaming είναι ότι δεν χρησιμοποιεί χώρο από τον σκληρό δίσκο, αφού ο κάθε χρήστης μπορεί να ακούσει, να οργανώσει και να διαγράψει τα online τραγούδια. Με τη δημιουργία ενός λογαριασμού σε ιστοσελίδες που ασχολούνται με το συγκεκριμένο χώρο η μουσική γίνεται διαθέσιμη σε κάθε συσκευή.
Μερικές από τις δημοφιλέστερες ιστοσελίδες είναι το Spotify, το Rdio και το Beats με εκατομμύρια χρήστες οι οποίοι έχουν πρόσβαση σε μια τεράστια βάση μουσικών δεδομένων ακούγοντας τα κομμάτια και τα άλμπουμ των αγαπημένων τους καλλιτεχνών και όχι μόνο.
Μέχρι το 2020 ο αριθμός των τηλεοράσεων που θα έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο αναμένεται να φτάσει στα 965 εκατομμύρια, εννιά φορές περισσότερο από τον αντίστοιχο αριθμό του 2010. Πάνω από 200 εκατομμύρια σπίτια θα διαθέτουν συνδρομές σε υπηρεσίες video-demand. Ήδη οι άνθρωποι παγκοσμίως ξοδεύουν κατά μέσο όρο την εβδομάδα περίπου 5 ώρες παρακολουθώντας τηλεοπτικά προγράμματα, μουσικά βίντεο κλιπ και ταινίες στο διαδίκτυο.
Η παγκόσμια βιομηχανία της online τηλεόρασης είναι από τις πλέον ραγδαία αναπτυσσόμενες. Μόνο στις ΗΠΑ τα έσοδα στον συγκεκριμένο χώρο αναμένεται να φτάσουν τα 15,5 εκατομμύρια δολάρια το 2020.
Οι καταναλωτές στρέφονται πλέον στις εταιρείες που προσφέρουν γρήγορες υπηρεσίες στην μετάδοση online βίντεο. Netflix, Hulu και Amazon διαθέτουν εκατομμύρια χρήστες σε όλο τον κόσμο που είναι συνδεδεμένοι κατά μέσο όρο 1,8 ώρες την ημέρα, ενώ αναμένεται να πολλαπλασιαστούν τα επόμενα χρόνια και να φτάσουν ακόμη και το μισό δισεκατομμύριο.
Οι εταιρίες αυτές προσφέρουν στους πελάτες τους υπηρεσίες live streaming που περιλαμβάνουν τηλεοπτικές σειρές, ντοκιμαντέρ, παιδικά προγράμματα, ταινίες σε υψηλή ευκρίνεια και αποδεικνύουν ότι μια νέα εποχή έχει ξεκινήσει στον χώρο της τηλεόρασης που τα επόμενα χρόνια δε θα θυμίζει σε τίποτα τα όσα ξέραμε έως σήμερα.
Την τελευταία πενταετία έχει αυξηθεί κατακόρυφα ο αριθμός των ατόμων που χρησιμοποιούν περισσότερο από τον χρόνο τους στο να παίζουν παιχνίδια online από ότι σε μια κονσόλα. Καθώς οι παίκτες κινούνται πλέον προς αυτή την κατεύθυνση χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες live streaming που προσφέρουν είτε το Twitch είτε του YouTube συνδυάζοντας το ζωντανό παιχνίδι με το ζωντανό σχολιασμό προσελκύοντας χιλιάδες θεατές και οι εταιρείες από την πλευρά τους έπρεπε να ακολουθήσουν αυτή την τάση.
Κυρίαρχες εταιρείες στον χώρο όπως η EA, η Ubisoft, η Konami έχουν στρέψει την προσοχή τους προς τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να προωθήσουν τα προϊόντα τους, ενώ και νέοι «παίκτες» όπως η Zynga και η King φτιάχνουν το δικό τους κοινό μέσα από αυτές τις πλατφόρμες.
Ο χώρος των online παιχνιδιών περιλαμβάνει και δραστηριότητες όπως το πόκερ και τα καζίνο. Οι παίκτες μπορούν σε εταιρείες, όπως η Poker Stars, να παίξουν παραδοσιακά παιχνίδια, όμως διαδικτυακά. Τα στατιστικά δείχνουν το πόσο έχει αυξηθεί το οικονομικό μέγεθος της συγκεκριμένης βιομηχανίας, η οποία το 2005 είχε τζίρο στις ΗΠΑ 13,8 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ δέκα χρόνια αργότερα έχει φτάσει σε σημείο το ποσό αυτό να τριπλασιαστεί στα 41,4 δισεκατομμύρια δολάρια.
Αυτό φυσικά οφείλεται και στην τεράστια αύξηση που υπάρχει πλέον στον αριθμό των online χρηστών σε παιχνίδια όπως για παράδειγμα το πόκερ. Υπολογίζεται ότι μόνο το 2008 υπήρχαν περίπου 45 εκατομμύρια παίκτες πόκερ οι οποίοι δεν ήταν αμερικανικής καταγωγής, ενώ το 54% των παικτών ήταν ηλικίας 18-34 ετών. Σήμερα, ο αριθμός αυτός αγγίζει και τους 100 εκατομμύρια online παίκτες από όλο τον κόσμο οι οποίοι περνούν τον χρόνο τους σε διαδικτυακά τραπέζια παίζοντας αμέτρητες παρτίδες καθημερινά.