Η συμφωνία των «20» για να μην κερδίσει η τεχνητή νοημοσύνη τις αμερικανικές εκλογές

Η συμφωνία των «20» για να μην κερδίσει η τεχνητή νοημοσύνη τις αμερικανικές εκλογές

Την περασμένη Παρασκευή (16/2) μια ομάδα 20 εταιρειών τεχνολογίας ανακοίνωσε την επίτευξη συμφωνίας προκειμένου όλες μαζί να συνεργαστούν.

Χωρίς αμφιβολία το 2023 ήταν το έτος που σηματοδότησε την έκρηξη της τεχνητής νοημοσύνης. Το AI όχι απλά «ήρθε για να μείνει» αλλά καθημερινά αναπτύσσεται με γοργούς ρυθμούς. Στα μάτια ενός απλού παρατηρητή τα αποτελέσματα είναι εντυπωσιακά ωστόσο τα πράγματα δεν αργούν να πάρουν άσχημη τροπή αν η τεχνολογία πέσει σε λάθος χέρια.

Βίντεο δημιουργημένα με την τεχνολογία deepfake, φωτογραφίες που μοιάζουν πραγματικές ενώ έχουν δημιουργηθεί με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης κατακλύζουν το διαδίκτυο βάζοντας δύσκολα στους χρήστες να αναγνωρίσουν τι είναι αλήθεια και τι όχι.

Δεν είναι λίγοι αυτοί που πιστεύουν ότι οι κυβερνήσεις έχουν ήδη αργήσει να πάρουν μέτρα προκειμένου να οριστεί μια ρυθμιστική αρχή για την τεχνητή νοημοσύνη. Υπό το φόβο να δημιουργηθεί χάος στις αμερικανικές εκλογές, αρχίζουν να γίνονται τα πρώτα βήματα προς αυτή την κατεύθυνση.

Η συμφωνία των 20

Την περασμένη Παρασκευή (16/2) μια ομάδα 20 εταιρειών τεχνολογίας ανακοίνωσε την επίτευξη συμφωνίας προκειμένου όλες μαζί να συνεργαστούν προκειμένου να περιορίσουν το παραπλανητικό περιεχόμενο που θα μπορούσε να επηρεάσει τις εκλογές στις ΗΠΑ και στον υπόλοιπο κόσμο.

Ανάμεσα στις 20 που υπέγραψαν βρίσκονται εταιρείες που έχουν κατασκευάσει μοντέλα δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης, συμπεριλαμβανομένης της OpenAI, της Microsoft και της Adobe. Ανάμεσά τους υπάρχουν επίσης οι μεγάλες εταιρείες κοινωνικής δικτύωσης όπως η Meta, το TikTok και το X.

Η συμφωνία περιλαμβάνει δεσμεύσεις για συνεργασία στην ανάπτυξη εργαλείων για τον εντοπισμό παραπλανητικών εικόνων, βίντεο και ήχου που δημιουργούνται από την τεχνητή νοημοσύνη. Παράλληλα συμφώνησαν για την έναρξη εκστρατείας ευαισθητοποίησης του κοινού και την ενημέρωση των ψηφοφόρων σχετικά με το παραπλανητικό περιεχόμενο.

Κάποιες από τις λύσεις που έχουν προταθεί είναι να τοποθετούνται υδατογραφήματα που θα κάνουν ξεκάθαρο ότι μια εικόνα ή ένα βίντεο είναι δημιουργημένα με την τεχνητή νοημοσύνη. Κάτι τέτοιο ανακοίνωσε η OpenAI, ενώ και η Meta ενημέρωσε ότι ο αλγόριθμος της θα εντοπίζει τις επίμαχες δημοσιεύσεις και θα τοποθετεί μια ετικέτα που θα κάνει ξεκάθαρο ότι πρόκειται για προϊόν AI.

Στην ανακοίνωση της συμφωνίας δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα για την τήρηση των δεσμεύσεων ή αναφορά στον τρόπο με τον οποίο κάθε εταιρεία θα τις εφαρμόσει.

Ο κόσμος είναι πιο εύκολο να πειστεί από ένα βίντεο

Είναι γεγονός ότι ένας άνθρωπος είναι πιο εύκολο να αμφισβητήσει ένα κείμενο, όσο καλογραμμένο και αν είναι, και λιγότερο ένα βίντεο ή μια φωτογραφία. Αυτό επιβεβαιώνεται και από το γεγονός ότι η μεγάλη ανησυχία δεν εκφράζεται για το περιεχόμενο που παράγεται από Chatbots όπως το ChatGPT και τo Gemini.

Αυτής της γνώμης είναι και ο Dana Rao της Adobe ο οποίος δήλωσε ότι ο κόσμος είναι πιο σκεπτικός για κάτι που διαβάζει παρά για κάτι που βλέπει. «Υπάρχει μια συναισθηματική σύνδεση με τον ήχο, το βίντεο και τις εικόνες», είπε. «Ο εγκέφαλος του ανθρώπου είναι συνηθισμένος να πιστεύει περισσότερο αυτού του είδους τα μέσα», κατέληξε.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Κατασκευή Ιστοσελίδων WEBTEC