Ανθρωπολογική έρευνα μέσω… Facebook
Η ανάλυση δεδομένων των χρηστών οδηγεί σε ενδιαφέροντα συμπεράσματα
Ο Wolfram εξηγεί ότι πάντα ενδιαφερόταν για τους ανθρώπους και το πώς εξελίσσεται η ζωή τους όσο μεγαλώνουν και με αυτή την έρευνα κατάφερε να συνδυάσει το ενδιαφέρον του με την επιστήμη. Ο ίδιος παραδέχεται ότι σε πολλές περιπτώσεις τα αποτελέσματα της έρευνας τον ξάφνιασαν, ενώ άλλες φορές απλώς επιβεβαιώθηκαν οι σκέψεις που είχε κατά καιρούς.
Συγκεκριμένα, τα δείγματα της έρευνας έδειξαν ότι οι άνθρωποι δημιουργούν περισσότερες ομάδες φίλων με την πάροδο των ετών, ενώ ο μέσος δεκαπεντάχρονος που έχει ληφθεί ως δείγμα έχει από δυο μέχρι τρεις ομάδες φίλων στο Facebook.
Επίσης, σε χώρες όπως η Ρωσία και η Κίνα οι άνθρωποι έχουν λιγότερους φίλους στο Facebook κατά μέσο όρο, γιατί σε αυτές τις χώρες οι άνθρωποι δεν χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ευρέως. Αντίθετα, απορία προκαλεί το γεγονός ότι σε χώρες όπως η Ισλανδία, η Βραζιλία και οι Φιλιππίνες ο αριθμός των φίλων του καθενός στο Facebook είναι μεγαλύτερος.
Σχετικά με τις ασχολίες των ανθρώπων και για το τι τους αρέσει να μιλάνε, η έρευνα έδειξε ότι γενικά οι άνθρωποι μιλάνε πιο πολύ για την πολιτική και τον καιρό όσο μεγαλώνουν, παρά για βιντεοπαιχνίδια. Επιπλέον, οι άνδρες μιλούν περισσότερο για σπορ και τεχνολογία από τις γυναίκες, παραδόξως όμως μιλάνε πιο πολύ από τις γυναίκες και για ταινίες, τηλεόραση και μουσική!
Από τη μεριά τους οι γυναίκες ανοίγουν πιο εύκολα διάλογο για ζώα και κατοικίδια, οικογένεια και φίλους, σχέσεις γενικότερα, αλλά και για την υγεία, ειδικά όταν είναι σε αναπαραγωγική ηλικία.
Συμπερασματικά προκύπτει ότι στην ηλικία των 20 χρόνων μιλάμε πιο πολύ από ποτέ για το σχολείο και το πανεπιστήμιο, που είναι φυσιολογικό, ενώ αξιοπερίεργο είναι ότι κατά μέσο όρο οι άνθρωποι ενδιαφέρονται λιγότερο να ανταλλάξουν απόψεις για τα γενέθλιά τους στα εφηβικά χρόνια, αλλά αποκτούν περισσότερο ενδιαφέρον αργότερα στη ζωή τους για το συγκεκριμένο θέμα.
Ο Wolfram έμεινε εντυπωσιασμένος συνολικά από την έρευνα, παρά το ότι κάποια αποτελέσματα ήταν εντελώς αναμενόμενα και στερεοτυπικά.
Ωστόσο, θεωρεί αξιοσημείωτο το πώς μπορούμε μέσω μιας τέτοιας δειγματοληπτικής διαδικασίας μέσω Facebook να δούμε ποσοτικές λεπτομέρειες για τους ανθρώπους και τον τρόπο με τον οποίο η σκέψη τους διαφοροποιείται όσο μεγαλώνουν.