Από το πέος και όχι από το πλευρό του Αδάμ έπλασε ο Θεός τη γυναίκα
Μία νέα θεωρία έρχεται να επαυξήσει τον παραδοσιακό μισογυνισμό των αρχαίων ιουδαικών κειμένων. Έτσι καταρρίπτεται η θεωρία περί κατασκευής της γυναίκας απο το πλευρό του Αδάμ με μια νέα γλωσσολογική προσέγγιση σύμφωνα με την οποία οι μελετητές της Γενέσεως του «οστούν του πέους». Ο όρος αυτός, tsela, στα αρχαία κείμενα, απαντιέται τουλάχιστον 20 φορές στην Παλαιά Διαθήκη. Σύμφωνα λοιπόν με αυτη τη νέα θεωρία ο Θεός έπλασε τελικά τη γυναίκα από το οστούν του πέους του Αδάμ όπως ισχυρίζεται ο γνωστός μελετητής αρχαίων σηνητικών κειμένων, συγγραφέας και καθηγητής του παμνεπιστημίου Μπέλε της Καλιφόρνια, Ζιονί Ζεβίτ.
Σε βιβλία του όπως το «Τι συνέβη πραγματικά στον Κήπο της Εδέμ» καθώς και σε επιστημονικά άρθρα που κατά καιρούς δημοσιεύει, ο Ζεβίτ αναλύει μια πλάνη χιλιάδων ετών: Στο αρχικό κείμενο της Παλαιάς Διαθήκης, η λέξη «tsela» η οποία ερμηνεύτηκε σαν «πλευρό», στην πραγματικότητα αναφέρεται στο os baculum ή πεϊκό οστούν. Το αρσενικό σε πολλά θηλαστικά διαθέτει αυτό το κόκκαλο στον αναπαραγωγικό του σωλήνα, όχι όμως ο άνθρωπος. Καθώς εξελισσόταν το είδος, είναι πολύ πιθανό, η λειτουργία του πέους να έκανε περιττή την παρουσία του πεϊκού οστού, το οποίο σταδιακά ατρόφησε και τελικά εξαφανίστηκε.
Ο καθηγητής Ζεβίτ επικαλείται τη φιλολογική έρευνα της Βίβλου, στην οποία η λέξη tsela απαντάται πάνω από 40 φορές. Από τα συμφραζόμενα καταλαβαίνουμε ότι ο συντάκτης του κειμένου αναφέρεται σε ένα σημείο της ανθρώπινης ανατομίας πολύ πιο κοντά στο πέος, παρά στα πλευρά. Εξάλλου, το «χαμένο πλευρό» από το ανδρικό σώμα δεν είναι και τόσο χαμένο, καθώς η συντριπτική πλειονότητα των ανθρώπων έχουν 12 ζευγάρια συμμετρικών πλευρικών οστών.
Όπως είναι φυσικό, η θεωρία του Ζιονί Ζεβίτ ανατρέπει έναν από τους θεμελίους λίθους της χριστιανικής πίστης και κατ' επέκταση της παραδοσιακής αντίληψης για την καταγωγή του ανθρώπινου είδους, τη σχέση των δύο φύλων κ.λπ. Ο καθηγητής Ζεβίτ σκανδαλίζει και προκαλεί αναταραχή μεταξύ των ιερωμένων, των θεολόγων αλλά και του ποιμνίου. Όμως, από μια άλλη άποψη, η δική του ερμηνεία οδηγεί τη βιβλική αποτύπωση της Δημιουργίας του κόσμου σε τροχιά σύγκλισης με τα ανθρωπολογικά δεδομένα.