Huawei: Διεκδικεί τη θέση του Leader στα Wearables
Με αιχμή την καινοτομία και την αξιοπιστία
Επιστρέφεις έπειτα από μία κοπιαστική μέρα. Πιάνεις το πόμολο της πόρτας, σου διαβάζει το δακτυλικό αποτύπωμα και αυτή όχι μόνο ανοίγει αυτόματα αλλά παράλληλα ανοίγουν και όλες οι συσκευές που έχεις προγραμματίσει από πριν, από τα φώτα… ως το φούρνο ή την τηλεόραση. Οι υπηρεσίες και το Hardware γύρω από το «έξυπνο σπίτι» που έχει αναπτύξει η Huawei σε λίγο καιρό αναμένεται να έλθουν και στην Ευρώπη συμπληρώνοντας το παζλ των ολοκληρωμένων λύσεων που προσφέρει ήδη η εταιρεία για τη βελτίωση της ζωής των ανθρώπων.
Στέλιος Μορφίδης Αποστολή στην Κίνα
Λύσεις, οι οποίες ήδη διεκδικούν τα ηνία σε μία αγορά όπου ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και ο καθένας κρίνεται στο πόσο καινοτόμος και χρήσιμος είναι για το καταναλωτικό κοινό. Κάτι που στην περίπτωση της Huawei αποδεικνύεται όχι μόνο απ' τις τεράστιες επενδύσεις που έχει κάνει τα τελευταία δέκα χρόνια άνω των 61 δισ. δολ. σε 14 ερευνητικά κέντρα που διατηρεί και 36 Joint Innovation Centers που έχουν παράξει μέχρι τώρα 87.805 πατέντες αλλά και απ' το τελικό προϊόν, που είχαμε την ευκαιρία να δούμε τη διαδικασία παραγωγής του κατά την επίσκεψη μας στις δομές της κινεζικής εταιρείας στις πόλεις Σεντζέν και Σαγκάη.
Στο επίκεντρο τα smartphones
Όπως εξηγεί ο κ. Ζανγκ Γουέι, Πρόεδρος του τμήματος Smart Wearable and Health Product Line του τομέα καταναλωτικών συσκευών (Consumer Business Group) του Ομίλου, στο κέντρο της προσέγγισης βρίσκεται ο χρήστης με το smartphone του και γύρω από αυτόν βρίσκονται 8 κατηγορίες συσκευών όπου δραστηριοποιείται και η Huawei και είναι οι:
* Τηλεόραση – οθόνη υψηλής ευκρίνειας
* Tablet
* PC
* Ασύρματα ακουστικά (earbuds)
* Τηλεματική
* Ρολόι
* Γυαλιά
* Ηχείο
Στη συνέχεια, αυτές οι 8 κατηγορίες συσκευές συνδέονται με συσκευές που μπορεί να προέρχονται από άλλους κατασκευαστές, δημιουργώντας με αυτόν τον τρόπο ένα αρκετά ευρύ οικοσύστημα για τομείς όπως είναι το smart home, το mobile office, το fitness και η υγεία, η ψυχαγωγία και το ταξίδι. Βασικό κομμάτι της προσέγγισης είναι το HiLink, ένα πρωτόκολλο διασύνδεσης των συσκευών, το οποίο υποστηρίζουν αυτή τη στιγμή περισσότερα από 1000 προϊόντα από έναν μεγάλο αριθμό κατασκευαστών.
Ραγδαία ανάπτυξη με αιχμή την καινοτομία
Το κομμάτι των wearables όπως εξηγεί ο κ. Γουέι είναι το πλέον αναπτυσσόμενο μέσα στον όμιλο που ακολουθεί ανοδική τροχιά παρά τον κίνδυνο των αμερικανικών κυρώσεων. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία ο ρυθμός ανάπτυξης στο πρώτο οκτάμηνο της χρονιάς έχει φθάσει το +278% ενώ στα ρολόγια και τα wrist bands η Huawei έχει φθάσει να θεωρείται ένας απ' τους παγκόσμιους Leader.
«Το 2020 στόχος μας είναι να γίνουμε Νο1 στη συγκεκριμένη κατηγορία και πιστεύω ότι θα τα καταφέρουμε», λέει ο κ. Γουέι.
Όπως σημειώνει «η φιλοσοφία μας είναι η βελτίωση της ζωής των ανθρώπων». Γι αυτό και το τελευταίο μεγάλο task στο οποίο έχει αφιερώσει σημαντικές δυνάμεις η εταιρεία είναι η ανάπτυξη υπηρεσιών και εφαρμογών γύρω απ' τον υγιεινό τρόπο ζωής και το fitness παρουσιάζοντας ήδη απ' το περασμένο καλοκαίρι το HiHealth 2.0. Με βάση τη συγκεκριμένη πλατφόρμα επιχειρείται η διασύνδεση ενός κλειστού κύκλου υπηρεσιών σε διάφορους τομείς (ασφάλεια, υγεία, αθλητική καθοδήγηση κοκ).
Για φέτος ο ρυθμός ανάπτυξης του σκέλους των wearables θα κυμανθεί στο 200%, όπως λέει. Στο μεταξύ ετοιμάζονται ήδη και νέα προϊόντα για την αγορά όπως τα νέα earbunds που θα βγουν στην αγορά το 2020. «Ήδη το πελατολόγιο μας στο συγκεκριμένο σκέλος έχει ξεπεράσει τους 100 εκατ. καταναλωτές και αυξάνονται ραγδαία», τονίζει ο κ. Γουέι.
Αξιοπιστία
Μαζί όμως με την καινοτομία, απαραίτητο στοιχείο για να γίνεις Leader στην αγορά είναι και η αξιοπιστία. Και σε αυτό το κομμάτι η εταιρεία έχει κάνει άλματα. Απόδειξη τα αμέτρητα τεστ τα οποία υποβάλουν τόσο τα προϊόντα που βρίσκονται σε στάδιο ανάπτυξης όσο και αυτά που βρίσκονται ήδη στην γραμμή παραγωγής. Διαρκή τεστ πάνω στο λογισμικό και το hardware που γίνονται είτε υπό φυσιολογικές συνθήκες είτε υπό ακραίες, όπως για παράδειγμα η έκθεση των smartphones σε συνθήκες ανεμοθύελλας στην έρημο Σαχάρα! Ακόμα και στη γραμμή παραγωγής του smartphone P30 που βρεθήκαμε κάθε συσκευή υποβαλλόταν σε λεπτομερέστατο έλεγχο πριν συσκευαστεί.
Ελληνική αγορά
Στην ελληνική αγορά ανοίγει ένα παράθυρο να δούμε από τη νέα χρονιά και κατηγορίες προϊόντων που σήμερα δεν διατίθενται, όπως πχ τα laptop. Προς το παρόν κυκλοφορεί μία ευρεία γκάμα από smartphones με «ναυαρχίδα» το βραβευμένο P30, το οποίο έχει ανακηρυχθεί και smartphone της χρονιάς, το αξιόλογο Νova 5T ή η σειρά Υ που θεωρείται Value For Money σειρά. Επίσης διατίθενται smartwatches, earbuds και tablets.