Για όσους δεν τη γνωρίζουν, η εφαρμογή WordPress παρέχει στους χρήστες της εργαλεία για τη δημιουργία και την αναβάθμιση ιστοτόπων, τα οποία στη συντριπτική πλειοψηφία τους παρέχονται δωρεάν. Ήταν λογικό επομένως η παραπάνω εξέλιξη να προκαλέσει πολλαπλές αντιδράσεις, με πολλούς να κατηγορούν την Apple ότι ασκεί πιέσεις στο WordPress να προσφέρει υπηρεσίες επί πληρωμή, ώστε να λαμβάνει μέρος των εσόδων.
Η Apple από τη μεριά της υποστήριξε ότι η εφαρμογή σε κάποια στιγμή είχε δημιουργήσει ένα τμήμα “προγραμμάτων για ιστοσελίδες” επί πληρωμή, κάτι που σύμφωνα με την ίδια παραβιάζει τους κανόνες του App Store της οι οποίοι απαγορεύουν στους προγραμματιστές να πωλούν υπηρεσίες παρεκτός και αν αυτό γίνεται μέσω του δικού της συστήματος πληρωμών. Ωστόσο, ο ειδησεογραφικός ιστότοπος Verge αποκάλυψε ότι το συγκεκριμένο section του WordPress δεν αποτελούσε τίποτε περισσότερο από ένα κατάλογο των επί πληρωμή προγραμμάτων που παρέχει η εταιρεία, καθώς οι χρήστες μπορούσαν μόνο να δουν χωρίς να έχουν τη δυνατότητα αγοράς.
Εν τω μεταξύ, η Apple σε ανακοίνωσή της το Σαββατο ανέφερε ότι το WordPress δεν έχει πλέον την υποχρέωση να παρέχει αγορές εντός της εφαρμογής, επισημαίνοντας τα εξής: “Ο προγραμματιστής αφαίρεσε από την εφαρμογή την παρουσίαση των επί πληρωμή υπηρεσιών που προσφέρει… έχουμε ενημερώσει τον προγραμματιστή και απολογούμαστε για οποιαδήποτε σύγχυση προκαλέσαμε”.
Σημειώνεται ότι η Apple επιβάλλει προμήθεια 30% για όλες τις αγορές εφαρμογών που γίνονται μέσω του συστήματος πληρωμών της, ενώ απαιτεί και από τις εταιρείες που διαθέτουν τις εφαρμογές τους μέσω του iOS να χρησιμοποιούν και αυτές το σύστημα πληρωμών που παρέχει, ώστε να μπορεί επίσης να επιβάλλει την προμήθεια του 30% και στις αγορές και εγγραφές που γίνονται μέσω των ίδιων των εφαρμογών.
Το WordPress πάντως δεν είναι η μόνη εταιρεία που έχει επικρίνει την πολιτικών χρεώσεων που εφαρμόζει η Apple στο App Store της. Η εταιρεία του δημοφιλούς βιντεοπαιχνιδιών Fortnite, Epic Games, έχει καταθέσει μήνυση κατά της Apple αλλά και της Google σχετικά με την προμήθεια του 30%, αφότου και οι δύο εταιρείες “πέταξαν” το παιχνίδι από τις πλατφόρμες τους επειδή η Epic δεν χρησιμοποιούσε τα δικά τους συστήματα πληρωμών για τις αγορές που πραγματοποιούσαν οι παίκτες του Fortnite μέσω του παιχνιδιού. Μεγάλοι ειδησεογραφική οργανισμοί καθώς και άλλες εταιρείες, όπως το Spotify και το Facebook, έχουν επίσης επικρίνει δημοσίως την Apple για την πολιτική προμηθειών που εφαρμόζει, υποστηρίζοντας ότι είναι άδικη και αντιανταγωνιστική.