Περισσότερη διαφάνεια από το Twitter
Στην εποχή όπου η πληροφορία ταξιδεύει με τρομακτικές ταχύτητες, είναι δύσκολο να εντοπίσει κανείς που σταματάει η αλήθεια και ξεκινάει το ψέμα. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν παίξει τον ρόλο τους σε αυτό και το γνωρίζουν καλά, τόσο πολύ που αποφάσισαν να πάρουν τα μέτρα τους. Η διαφάνεια ή η έλλειψη αυτής είναι το πρόβλημα που έχει να αντιμετωπίσουν οι πολίτες στη σύγχρονη εποχή της πληροφορίας και τα social media αποφάσισαν να λάβουν θέση.
Με αφορμή τις φήμες για παρέμβαση ξένων χάκερ στον προεκλογικό αγώνα των υποψηφίων για την προεδρία των ΗΠΑ, το Twitter έσπευσε πρώτο να θέσει τους κανόνες του μέλλοντος. Όπως ανακοίνωσε επίσημα πριν από λίγες ημέρες, τις επόμενες εβδομάδες θα τεθεί σε λειτουργία το «κέντρο διαφάνειας» το οποίο θα προσφέρει στους χρήστες τη δυνατότητα να γνωρίζει ποιος διαφημίζεται στο Twitter και το χρησιμοποιεί για να προωθεί τις ιδέες ή τις υπηρεσίες του.
Οι κανόνες θα είναι, μάλιστα, εξαιρετικά αυστηροί για τις πολιτικές διαφημίσεις, προκειμένου να πάψει να χρησιμοποιείται οποιοδήποτε μέσο κοινωνικής δικτύωσης ως πλατφόρμα προπαγάνδας. Το «κέντρο διαφάνειας» θα δίνει την ευκαιρία σε όλους να γνωρίζουν ποιος διαφημίζεται στο Twitter, να μαθαίνουν λεπτομέρειες σχετικά με αυτές τις διαφημίσεις και θα παρέχει επίσης εργαλεία που θα επιτρέπουν να υπάρχει άμεση ενημέρωση της εφαρμογής για οποιοδήποτε κακώς κείμενο.
Το «κέντρο διαφάνειας» θα επιτρέπει επίσης στους χρήστες να γνωρίζουν για πόσο διάστημα υπάρχει η εκάστοτε διαφήμιση, τι φωτογραφίες και λέξεις-κλειδιά χρησιμοποιούνται στην καμπάνια της, καθώς και πληροφορίες για το κοινό στο οποίο στοχεύει και τις δημογραφικές λεπτομέρειες του.
Σχετικά με τις πολιτικές διαφημίσεις που αναφέρονται σε συγκεκριμένο υποψήφιο, οι χρήστες θα είναι σε θέση να μαθαίνουν ποιος είναι ο οργανισμός που χρηματοδοτεί τη διαφήμιση, το συνολικό ποσό που ξοδεύτηκε για τη διαφημιστική καμπάνια και δημογραφικά στοιχεία σχετικά με αυτήν. Παράλληλα κάθε σχετικό tweet θα έχει, πλέον, «σηματοδότηση», αφού θα αναφέρεται ότι είναι «πολιτική διαφήμιση».
Οι αλλαγές που πραγματοποιεί η εταιρεία, πάντως, δεν πρόκειται να επηρεάσουν τα διαφημιστικά tweet που δεν κατονομάζουν συγκεκριμένο υποψήφιο, αλλά ασχολούνται με κάποιο πολιτικό θέμα. Φυσικά αυτό διατηρεί τα fake news στο προσκήνιο, όμως γι’ αυτά θα πρέπει να αναζητηθεί άλλη λύση. Όλα αυτά συμβαίνουν τη στιγμή που το Twitter ανακοίνωσε στο χρηματιστήριο αυξημένα έσοδα για το τρίτο τρίμηνο του 2017 και μηδενική αύξηση ενεργών μηνιαίων χρηστών. Η στασιμότητα αποτελεί για την εταιρεία τον μεγαλύτερο αντίπαλο και με αυτόν τον τρόπο ελπίζει να αυξήσει τη βάση χρηστών της.
Ο Bruce Falck έκανε εκ μέρους του Twitter τις ανακοινώσεις για τις επικείμενες αλλαγές, με την ελπίδα ότι ο κόσμος που χρησιμοποιεί το συγκεκριμένο μέσο θα αυξήσει τη συμμετοχή του σε αυτό: «Θα κάνουμε ότι μπορούμε για να ξεχωρίζουν οι συγκαλυμμένες διαφημίσεις από τα απλά μηνύματα που λαμβάνουμε όλοι μας καθημερινά. Έχουμε πολλή δουλειά μπροστά μας, αλλά νομίζω ότι θα τα καταφέρουμε».
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και το Twitter, ακόμα πιο συγκεκριμένα, αποτελούν πηγή έλξης για όλους όσοι θέλουν να ενημερώνονται άμεσα και λιτά για τα τεκταινόμενα ανά πάσα στιγμή και σε όλον τον κόσμο. Εκτός από ενημερωτικό όμως, θεωρείται ένα εξαιρετικό μέσο για αυτούς που έχουν λόγο να θέλουν να πλησιάσουν περισσότερο κοινό και να παρουσιάσουν τη δουλειά τους. Σε αντίθεση με τους πολιτικούς, καλλιτέχνες όπως η Lady Gaga, επιχειρηματίες όπως ο Bill Gates ή διάσημοι αθλητές όπως ο Daniel Negreanu είναι εξαιρετικά αγαπητοί στον κόσμο και χρησιμοποιούν φανατικά το Twitter για να επικοινωνήσουν με τους θαυμαστές τους. Το «κέντρο διαφάνειας» δεν έχει κανέναν λόγο να τους σταματήσει.