Πώς το Facebook έγινε συνώνυμο του Internet στις αναπτυσσόμενες χώρες
Ένα πολύ μεγάλο μέρος της βάσης των χρηστών του Facebook αποτελείται από ανθρώπους που ζουν σε αναπτυσσόμενες χώρες και για τους οποίους το κοινωνικό δίκτυο αποτελεί αυτή τη στιγμή συνώνυμο του Διαδικτύου. Πώς είναι δυνατό όμως άνθρωποι που δεν έχουν πρόσβαση στο Internet να χρησιμοποιούν το Facebook;
Όλα ξεκίνησαν πριν από μερικά χρόνια όταν η εταιρεία συνειδητοποίησε ότι έπρεπε να προσεγγίσει τους ανθρώπους αυτούς, καθιστώντας την πρόσβαση στο κοινωνικό δίκτυο εύκολη και δωρεάν. Για να το επιτύχει αποφάσισε να διαθέσει το Facebook σε κινητά τηλέφωνα -όχι smartphones και χωρίς data plan- μέσω WAP, εμπειρία που φυσικά δε θυμίζει σε τίποτα την πλοήγηση στο Facebook από υπολογιστές και smartphones.
Το λεγόμενο Facebook Zero (0.facebook.com) καλωσορίστηκε σύντομα από μεγάλο αριθμό χρηστών με χαρακτηριστικό παράδειγμα μια πρωτόγνωρη αύξηση 114% της χρήσης του κοινωνικού δικτύου στην Αφρική 18 μήνες μετά την κυκλοφορία του.
Επιπλέον, αξίζει να σημειώσουμε ότι στην Κένυα το 99% της πρόσβασης στο Internet πραγματοποιείται από κινητά τηλέφωνα (όλα σχεδόν συμβατικά), ενώ στις Φιλιππίνες από τα 33.6 εκατομμύρια ανθρώπους που χρησιμοποιούν το Internet τα 29.4 είναι χρήστες του Facebook (εξαιρετικά δημοφιλές στη χώρα είναι το τηλέφωνο MyPhone με το λογότυπο του Facebook).
Όπως φαίνεται η στρατηγική της Facebook απέδωσε καρπούς και με το παραπάνω και τώρα αυτό που μένει είναι να σκεφτεί νέους τρόπους (π.χ. πολύ φτηνά smartphones) ή να εξελίξει τους ήδη υπάρχοντες για να πετύχει το επόμενο δισεκατομμύριο…
[via Quartz]