Σημαντική αύξηση στις ηλεκτρονικές αγορές
Αυτό προκύπτει από την έρευνα της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ) για το ηλεκτρονικό εμπόριο, στα αποτελέσματα της οποίας καταγράφονται, επίσης, τα εξής:
1. Προφίλ καταναλωτών που πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές
Αναλύοντας το προφίλ όσων πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές- παραγγελίες προκύπτει ότι το 60,7% είναι άνδρες και το 39,3% γυναίκες. Ένα μεγάλο μέρος όσων πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές ανήκει στην ηλικιακή ομάδα 25- 34 ετών (38,5% του συνόλου). Όσον αφορά στο μορφωτικό επίπεδο, οι χρήστες με υψηλό μορφωτικό επίπεδο (απόφοιτοι ΤΕΙ- ΑΤΕΙ, ΑΕΙ ή με μεταπτυχιακές σπουδές) ανέρχονται στο 53,5% και οι μέσου μορφωτικού επιπέδου (απόφοιτοι δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ινστιτούτων επαγγελματικής κατάρτισης) στο 39,6%.
2. Αγοραζόμενα είδη και παραγγελίες
Με ελάχιστες εξαιρέσεις, σχεδόν όλες οι κατηγορίες των προϊόντων ή υπηρεσιών που αγοράστηκαν ή παραγγέλθηκαν από το διαδίκτυο παρουσιάζουν αύξηση σε σχέση με το 2010, όπως μεταδίδει το ΑΠΕ.
Τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες που αγοράστηκαν ή παραγγέλθηκαν περισσότερο από το διαδίκτυο για προσωπική χρήση και παρουσίασαν σημαντική αύξηση τη χρονική περίοδο Απρίλιος 2010- Μάρτιος 2011, σε σχέση με την αντίστοιχη χρονική περίοδο του προηγούμενου έτους, είναι:
* Οι ταξιδιωτικές υπηρεσίες όπως εισιτήρια, ενοικίαση αυτοκινήτου κ.λπ. (40,9%).
* Οι υπηρεσίες διαμονής σε καταλύματα (36,1%).
* Τα είδη ένδυσης και υπόδησης- αθλητικά είδη (32,5%).
* Τα εξαρτήματα και ο περιφερειακός εξοπλισμός (hardware) ηλεκτρονικών υπολογιστών (27,8%).
Η μεγαλύτερη αύξηση, κατά 126,1%, με όμως πολύ μικρή συμμετοχή, έχει καταγραφεί στα είδη διατροφής- είδη παντοπωλείου, καθώς και, κατά 115,9% στις υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών (συνδρομές συνδρομητικής τηλεόρασης (Nova), συνδρομές ευρυζωνικής σύνδεσης, λογαριασμοί κινητού ή σταθερού τηλεφώνου, καταβολή χρημάτων σε προπληρωμένη τηλεφωνική κάρτα κλπ).
Στον αντίποδα, τα είδη που οι αγορές ή οι παραγγελίες τους καταγράφουν μείωση είναι:
* Το υλικό ηλεκτρονικής εκμάθησης, κατά 25,9%.
* Το λογισμικό ηλεκτρονικών υπολογιστών (εξαιρουμένων computer games και video games) και οι αναβαθμίσεις τους, κατά 16,7%.
* Τα βιβλία (σε ηλεκτρονική ή μη μορφή), τα περιοδικά και οι εφημερίδες, κατά 13,7%.
* Οι ηλεκτρονικές συσκευές (βιντεοκάμερες, φωτογραφικές μηχανές, κινητά τηλέφωνα, τηλεοράσεις, DVDs κλπ), κατά 12,6%.
Επίσης, παρατηρείται ότι το 66,5% των καταναλωτών επιλέγει να κάνει τις ηλεκτρονικές αγορές του από εγχώριες επιχειρήσεις, ενώ το 41,3% από άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και το 24,4% από χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Τα προϊόντα που παραδίδονται online συνεχίζουν να είναι, κατά κύριο λόγο, το λογισμικό και οι αναβαθμίσεις για ηλεκτρονικό υπολογιστή, συμπεριλαμβανομένων των computer games και video games (67,8% επί του συνόλου των παραδιδόμενων online προϊόντων) και ακολουθούν με 32,1% τα βιβλία σε ηλεκτρονική μορφή, τα περιοδικά, οι εφημερίδες και το υλικό ηλεκτρονικής εκμάθησης και με 13,3% οι ταινίες και η μουσική.
Ενώ, το 78% όσων αγοράζουν και παραλαμβάνουν online τα προαναφερθέντα προϊόντα είναι άνδρες και το 22% γυναίκες.