Αναβαθμισμένη ποιότητα γραφικών στα Windows 8
Σκοπός επίσης της Microsoft είναι η χρήση hardware acceleration για εφαρμογές που είναι σχεδιασμένες με Metro-style ενώ έχουν ακόμα καταφέρει να επεκτείνουν το DirectX ώστε να κάνει ακόμα περισσότερα από πριν.
Η Microsoft δούλεψε με το DirectX κυρίως στη βελτίωση της απόδοσης της γεωμετρίας στο νέο λειτουργικό. Αυτό το πέτυχαν με το TIR (Target Independent Rasterization), ένα εργαλείο που αφαιρεί τον φόρτο της ψηφοθέτησης (tessellation) από τον επεξεργαστή, αναθέτοντας συγκεκριμένες εργασίες στην κάρτα γραφικών. Η τεχνολογία αυτή βασίζεται στην χρήση του DirectX 11.1 και θα υποστηρίζεται μόνο από τα Windows 8.
Το δεύτερο σχεδιάγραμμα παρουσιάζει τις μετρήσεις στον τομέα της γεωμετρίας, για μια ακόμα φορά η διαφορά από τα Windows 8 είναι θεαματική, πλησιάζοντας ακόμα και το 500%!
Βέβαια αυτές οι βελτιώσεις είναι αυτό που λέμε «under the hood», ο τελικός χρήστης δεν θα έχει καμία πρόσβαση σε αυτές, απλά θα απολαμβάνει μια σαφώς βελτιωμένη εμπειρία, με εφαρμογές να τρέχουν ομαλότερα και γρηγορότερα.