Πέντε προβλέψεις για τα social media το 2014
Το Snapchat θα γίνει μεγαλύτερο, οι γκρίνιες μέσω Twitter θα αυξηθούν, ενώ ο προϊστάμενός σας θα αρχίσει να «τουϊτάρει».
Ας ρίξουμε μια ματιά στη γυάλινη σφαίρα για το μέλλον των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για το 2014. Οι παρακάτω πέντε τάσεις πρόκειται να ταράξουν τα νερά του χώρου, καθώς και τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούμε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στο 2014.
Η άνοδος των εφήμερων κοινωνικών δικτύων
Ασχέτως από το αν πιστεύει κανείς ότι η αξία του Snapchat αποτιμάται στα 3 δισεκατομμύρια δολάρια που προσέφερε το Facebook, ένα πράγμα είναι ξεκάθαρο: Υπάρχει διάθεση στην αγορά για τα αποκαλούμενα εφήμερα δίκτυα, όπου το περιεχόμενο εξαφανίζεται μέσα σε δευτερόλεπτα από τη λήψη του. Και αντίθετα από την κοινή πεποίθηση, αυτό δεν αφορά μόνο σε πονηρό περιεχόμενο. Καθώς το περιεχόμενο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης γίνεται όλο και περισσότερο ελεγχόμενο, το Snapchat και αντίστοιχες εταιρείες το ξανακάνουν διασκεδαστικό επιστρέφοντας λίγο από τον αυθορμητισμό που λείπει, δίχως φιλτράρισμα. Αυτό αρέσει φυσικά πολύ στους νέους και η χρήση του Snapchat από νέους λέγεται ότι έχει εκτοξευτεί στα ύψη.
Μαθαίνοντας να τουϊτάρουμε
Οι απαιτήσεις για εκμάθηση των νέων τεχνολογιών στους χώρους εργασίας θα είναι βασικό στοιχείο της αγοράς εργασίας για το 2014. Σε σύγκριση με πέρυσι, οι θέσεις που προσφέρονται και που απαιτούν χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι 13 φορές περισσότερες. «Βλέπουμε μια αύξηση στη ζήτηση για υποψηφίους που ξέρουν να χειρίζονται την τεχνολογία σε όλους τους κλάδους,» λέει η Έιμι Κρόου, διευθύντρια επικοινωνίας της Indeed.com. Σε τμήματα μάρκετινγκ, πωλήσεων και εξυπηρέτησης πελατών είναι πλέον υποχρεωτική η χρήση του Twitter και του Facebook, αλλά και τμήματα έρευνας και ανάπτυξης, επιμελητείας και ανθρώπινου δυναμικού κάνουν όλο και μεγαλύτερη χρήση εσωτερικών δικτύων για τη λειτουργία τους. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι τόσο σημαντικά στον επαγγελματικό χώρο πλέον που τα πανεπιστήμια αρχίζουν να περιλαμβάνουν μαθήματα για ταχεία εκμάθησή τους.
Η εξυπηρέτηση πελατών θα βάλει τέρμα στη χρήση τηλεφώνου
Η δυνατότητα των καταναλωτών να δημοσιεύουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης απευθείας τα παράπονά τους έχει επιφέρει αλλαγές στην εξυπηρέτηση πελατών. Είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα του Χασάν Σίεντ ο οποίος στις 2 Σεπτεμβρίου ξόδεψε περίπου 1.000 δολάρια για να δημοσιεύσει προβεβλημένα «Tweets» όπου κατηγορούσε τη British Airways επειδή χάθηκαν οι αποσκευές του. Το 2014 θα είναι η χρονιά που θα αλλάξει ριζικά η κακή εξυπηρέτηση πελατών σε αεροπορικές εταιρείες, τράπεζες, και άλλες επιχειρήσεις που παραδοσιακά απαιτούν μεγάλη αναμονή στην τηλεφωνική γραμμή εξυπηρέτησης.
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα σας βρίσκουν ενώ είστε στο διαδίκτυο
Αν και παραδοσιακά το περιεχόμενο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης δεν εμφανιζόταν στην αναζήτηση στο διαδίκτυο, τα πράγματα δε θα συνεχίσουν να είναι έτσι αναγκαστικά. Θα ήταν βολικό να μπορεί κανείς να δει αποτελέσματα ερευνών για δημοσιεύσεις μέσω Twitter κάνοντας αναζήτηση, για παράδειγμα, στο Google. Μια σειρά εταιρειών αρχίζουν να αναπτύσσουν εργαλεία που θα επιτρέπουν την αναζήτηση περιεχομένου μεταξύ όλων των πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης.
Τοπικές διαφημίσεις στο Twitter
Τα τοπικά διαφημιστικά μηνύματα που εμφανίζονται στο Twitter και το Facebook παρουσίασαν έκρηξη το 2013. Η τάση για το 2014 είναι να αυξηθούν περαιτέρω. Για τη χρονιά που έρχεται θα υπάρξουν μερικές σημαντικές, ίσως λίγο ανατριχιαστικές, εξελίξεις στη στόχευση των χρηστών αναλόγως με την τοποθεσία που βρίσκονται. Για παράδειγμα το Twitter θα παρέχει μια υπηρεσία έναντι πληρωμής που θα στοχεύει τα tweets αναλόγως με τον ταχυδρομικό κώδικα που βρίσκεται η συσκευή του χρήστη. Μπορεί κάποιος να περπατάει δηλαδή σε μια γειτονιά και ξαφνικά να λαμβάνει tweets με διαφημιστικά μηνύματα τοπικών καταστημάτων. Το καλό με αυτά τα διαφημιστικά μηνύματα είναι ότι είναι πιο πιθανό να έχουν κάποια χρησιμότητα στο χρήστη, το κακό ότι ο χρήστης εκ των πραγμάτων θα λαμβάνει περισσότερα διαφημιστικά μηνύματα συνολικά.